هواشناسی: فعالیت سامانه بارشی تا یکشنبه آینده در کردستان ادامه دارد

سنندج - ایرنا - معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: تازه‌ترین بررسی و تحلیل نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد پیرو ورود سامانه بارشی به استان بارندگی های پراکنده تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

علی پناهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براین اساس امروز بارش ها در سطح استان فراگیر است و رگبار باران به صورت نقطه ای موجب ایجاد آبگرفتگی موقت معابر شهری و روستایی خواهد شد.

وی افزود: فردا از شدت بارش ها کاسته خواهد شد و عمدتا بارندگی در نیمه غربی استان روی خواهد داد.

معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان یادآور شد: با غربی شدن جریانات از فردا در بعضی ساعات ، هوا با کاهش در روز شنبه شاهد وقوع بارش های پراکنده در ژاره ای از نقاط خواهیم بود.

پناهی با بیان اینکه با توجه به رطوبت هوا احتمال وقوع بارش های پراکنده در روز یکشنبه نیز وجود دارد اظهار کرد: دمای هوا امروز و فردا تغییرات محسوسی ندارد اما صبح روز یکشنبه با توجه به کاهش پوشش ابر دمای هوا حدود ۲ درجه افت خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این شرایط می تواند موجب آبگرفتگی موقت معابر شهری و روستایی نیز شود، اضافه کرد: همچنین از امروز تا اوایل هفته آینده، بتدریج میانگین دمای شبانه روزی نسبت به روز گذشته

پناهی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته زرینه با هفت و مریوان با ۲۰ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب خنکترین و گرمتریننقاط استان بودند.

وی افزود: دمای هوای سنندج نیز طی این مدت بین ۱۱ تا ۱۶ درجه بالای صفر در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha