۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85256157
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای کردستان کاهش می یابد

۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۲
کد خبر: 85256157
دمای هوای کردستان کاهش می یابد

سنندج- ایرنا- معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: براساس پیش بینی نقشه‌های هواشناسی، دمای هوای استان در روزهای جمعه و شنبه روند کاهشی به خود می‌گیرد.

علی پناهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی از لحاظ دمایی نشان می دهد که صبح روزهای جمعه و شنبه دمای حداقل شبانه در مجموع بطور میانگین حدود ۶ درجه کاهش می یابد و در نقاط سردسیر شرایط یخبندان صبحگاهی حاکم می شود.

وی با بیان اینکه سرمای هوا تا صبح روز یکشنبه تداوم خواهد داشت، افزود: همچنین پیش بینی نقشه‌های هواشناسی استان نشان می دهد امروز پنجشنبه احتمال بارش‌های پراکنده و رعد و برق در پاره ای از نقاط استان وجود داد.

معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان ادامه داد: از فردا جمعه تا صبح روز یکشنبه وضعیت جوی نسبتا پایدار است و پدیده غالب، وزش باد گاهی شدید در ساعات بعدازظهر است که منجر به خیزش غبار و کاهش نسبی کیفیت هوا می شود.

به گفته وی از بعدازظهر یکشنبه سامانه بارشی از سمت غرب به استان نفوذ می کند که فعالیت آن تا صبح روز سه شنبه بصورت بارش‌های پراکنده باران و رعد و برق ادامه دارد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha