۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۱۶
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85278070
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار اصفهان: مبانی معرفتی برای نسل چهارم انقلاب تبیین شود

استاندار اصفهان گفت: نسل سوم و چهارم انقلاب نسبت به استکبارستیزی جهان اسلام نیازمند بینش بیشتری هستند و باید برای آنان مبانی معرفتی جهان اسلام تبیین شود.

به گزارش ایرنا سید رضا مرتضوی شامگاه چهارشنبه در نشست صمیمانه با نمایندگان تشکل‌ها و نخبگان علمی و فرهنگی دانش‌آموزی با اشاره به اینکه اتفاقات حوزه فرهنگی و اجتماعی زمان بر است و رویدادهای ضد فرهنگی ۲۰ سال پیش امروز به بار نشسته است، اظهار کرد: ما در همین راستا طی دو سال گذشته کمیسیون دانش‌آموزی را تشکیل دادیم، زیرا حوزه فرهنگیان و دانش‌آموزان به دلیل نقش آینده‌ساز بودن برای ما بسیار اهمیت دارد.
وی با اشاره به مناسبت پیش رو ۱۳ آبان افزود: مبارزه با استکبار جهانی در کشور ما از چند دهه قبل رقم خورده اما در این سال ها چندان به اهمیت آن پی نبرده بودیم،تا اینکه مشخص شد؛ نسل سوم و چهارم به برخی مبانی معرفتی کشور اسلامی و نیز جنایات آمریکا در دنیا آگاه نبوده و نسبت اعتراضات استکبار ستیزی و استعمار احساس بیگانگی می‌کنند.
استاندار اصفهان تصریح کرد: آمریکای جهانخوار تا کنون چندین کشور را مورد ظلم خود قرار داده و این در حالی است که سایر کشورهای غربی نسبت به این ظلم واکنشی نداشته‌ و موضع سکوت داشته‌اند.
وی ادامه داد: متاسفانه در این بین، کشور آمریکا و برخی دول غربی از قدرت رسانه‌ استفاده کرده و واقعیت را به جهانیان وارونه و کشور خونخوار را یک کشور با دموکراسی جلوه و خبر آن را به حق مخابره می‌کنند.
مرتضوی گفت:متاسفانه اتفاق اخیر در غزه از اتاق فکرهای آمریکایی و توسط فرماندهان و سلاح‌های آمریکایی هدایت شده است اما در دنیا کسی به آن توجه چندانی نمی‌کند.
وی اضافه کرد:اکنون صدای مظلومیت مردم فلسطین به گوش مردم آزادیخواه سراسر جهان رسیده است و افراد نخبه و نیز آگاه نسبت به این جنایت واکنش نشان داده‌ و راهپیمایی کردند.
استاندار اصفهان تاکید کرد: در جنگ تهاجم فرهنگی و رسانه‌ای و نیز ترکیبی مراقب باشیم مبانی ادراکی ما جابه جا نشود.
وی اضافه کرد:این مناسبت‌ها فرصتی است برای آشنایی جوانان و دانش‌آموزان که با پیشینه تاریخی و هویتی خود بیشتر آشنا شوند.
استاندار اصفهان همچنین به دانش‌آموزان نخبه تاکید کرد: در این رویداد دانش‌آموزی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا حضور استکبار ستیز داشته باشند.
وی در بخشی از صحبت‌های خود به جنگ ۷۵ ساله فلسطین اشغالی پس از جنگ جهانی دوم اشاره کرد و افزود:آنچه آلام مسلمین را به خود مشغول کرده این وضعیت فعلی مردم مظلوم فلسطین است.
استاندار اصفهان تصریح کرد:همیشه به دنبال این بوده‌ایم که این نگاه آرمانخوانه و عدالت‌طلبانه دانش‌آموزان تا کجا ادامه دارد و آیا اصلا دغدغه انسانیت در دنیا را دارند؟
وی بیان داشت: ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید همه فرزندان این خاک بودند که مرزی نمی‌شناختند و برای جنگ با ظلم بپا خواستند تا فرهنگ ایثار و شهادت بماند.

مرتضوی بیان داشت:اما آیا دانش‌آموز امروزی ما نسبت به آنچه در گذشته آرمان بوده و اتفاق افتاده آگاهی دارد؟
وی گفت: استعمار برای استثمار مناطق مختلف دنیا همیشه سعی کرده مردم را به مسائل فرعی سرگرم کرده و در این راستا از فضای مجازی و رسانه کمک گرفته و اولویت‌ها را جابه جا می‌کند.
استاندار اصفهان افرود: دشمن به دنبال همین بی‌تفاوتی است و اکنون به دنبال تعریف اهداف، فرهنگ و تمدن آینده ما و تعریف زیربنا و شاخص است.
وی تاکید کرد:ما باید توجه زیادی به اولویت جهان اسلام داشته باشیم و نسل نوجوان ما باید دغدغه این اولویت‌ها را داشته باشد.
مرتضوی در بخشی از صحبت‌های خود به اقدامات انجام شده استانداری اصفهان در دوره مدیریت جدید اشاره و یادآور شد: از دانش‌آموزان نخبه انتظار داریم نسبت به نیازهای استان مطالبه‌گری داشته و آخرین پیگیری‌ها را از آموزش و پرورش جویا شوند.
وی افزود:اینکه برخی دانش‌آموزان به زعم خود فکر کنند که مسئولان نسبت به مسائل استان بی تفاوت بوده،قضاوت صحیحی نیست زیرا مرتب از سوی مسئولان مربوطه پیگیری و تا کنون اتفاقات خوبی طی چند ماه اخیر برای خط انتقال آب از جنوب به اصفهان رخ داده است.

استاندار اصفهان بیان داشت: در حال حاضر ۵۰۰ کیلومتر از خط انتقال آب از جنوب به اصفهان با ۱۴ پیمانکار در حال انجام است که جزو سریعترین پروژه‌های این دوره بوده است.

وی اضافه کرد:فعال شدن ۵۰۰ واحد اقتصادی از یک هزار واحد صنعتی غیر فعال بخشی از فعالیت‌های استانی است.

مرتضوی افزود:با اصناف مختلف جلسات فصلی و با کشاورزان هر ۲ هفته یکبار جلسه برگزار می‌کنیم و حتی قرارگاهی بابت طرح نقطه نظرات افراد نخبه و متخصص تشکیل شده که پیشنهادات خود را ارائه دهند که تا کنون ۲۵ برنامه تدوین شده است.

محمدرضا ابراهیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره با اینکه یک میلیون دانش‌آموز عهد و پیمان با رهبری بسته‌اند گفت:معتقدیم خون شهدا در رگ های این دانش‌آموزان جاری است و آنها تمدن ساز نوین اسلامی هستند.
وی افزود:ما در جامعه نیاز به یک خودسازی و جامعه سازی و در نهایت تمدن سازی داریم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: ۵۶۰۰ دانش‌آموز شهید و ۳۵۰ معلم شهید اوج حرکت انقلابی گذشته ایران است.

به گزارش ایرنا؛ در این نشست توجه بیشتر به نوجوان و ایجاد زمینه رشد نوجوانان در جامعه،خدمات داوطلبانه و بشر دوستانه هلال احمر و توجه به دانش‌آموزان فعال،کمبود امکانات در شهرستان ها، رسیدگی به معضل اعتیاد و حرکت فرهنگی مربوط به آن،لایحه عفاف و حجاب، نداشتن روحیه انقلابی در کادر برخی مدارس ، اعتبار برای برنامه فرهنگی،استفاده از امکانات اماکن فرهنگی،توجه به نخبگان علوم انسانی و اتاق فکر با مناسک دولتی و غیردولتی با نخبگان مطرح شد.

همچنین ارائه نقشه راه یا نگاشت نهادی در مورد مشکلات مهم اصفهان بخصوص در زمینه آب، فرونشست، افزایش سرطان، آلودگی هوا،مطالبات بازنشستگان، تجمعات از استاندار مطالبه شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha