۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۳۵
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85277433
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیگیری مطالبات ۷۰۰ واحد تولیدی البرز در دستور کار  قرار گرفت

کرج - ایرنا- رییس خانه صنعت، معدن و تجارت البرز از پیگیری مطالبات ۷۰۰ واحد تولیدی صنعتی در چارچوب احیا انجمن های تخصصی استان خبر داد و اعلام کرد: برای تحقق این مهم مقدمات کار فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، رضا رضایی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی روسای انجمن های تخصصی صنایع همگن البرز که با حضور معاون اقتصادی استانداری و جمعی روسای شهرک های صنعتی ، انجمن ها و فعالان اقتصادی استان برگزار شد گفت: در اجرای اهداف خانه صنعت ، معدن وتجارت استان طی سال جاری پنج انجمن تخصصی صنایع همگن در حوزه های تجهیزات پزشکی، دارویی، شیمیایی، آشامیدنی و مواد غذایی استان احیا شده است.

وی تلاش بی وقفه در توسعه و تقویت صنایع و معادن در افزایش تولید و اشتغال را از اهداف خانه صمت البرز عنوان کرد و افزود: توسعه و تقویت انجمن ها و بررسی های تخصصی صنایع تحت نظارت این انجمن ها با نگاه کارشناسی اقدامی کارآمد برای رفع موانع کسب و کار است.

رضایی با اشاره به مشکلات کنونی ناشی از کمبود نقدینگی واحد های صنعتی استان که اکنون تشدید شده است، گفت: در صورت امکان پیشنهاد می شود درخصوص بیمه تامین اجتماعی، مالیات و سایر ارگانها در بحث پرداخت های نقدی، ارزش افزوده و غیره با صنعتگران همراهی و همکاری کنند تا در ماه های باقی مانده از سال فعالان این عرصه دغدغه کمتری داشته باشند.

پیگیری مطالبات ۷۰۰ واحد تولیدی البرز در دستور کار  قرار گرفت

وی اظهار کرد: خانه صمت البرز برنامه ها و طرح هایی را در دستور کار قرار داده است تا ضمن ارایه راهکارهای مناسب به مسوولان ذیربط استان مسیر برای توسعه اقتصادی استان هموار شود.

وی تصریح کرد: خانه صمت البرز به عنوان بازوی مشورتی و اجرایی قوای سه گانه در استان حضوری فعال و نقش آفرین داشته است.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان البرز ادامه داد: در این راستا کمیته فنی تسهیلات و کارگروه رفع موانع تولید (تسهیل) به صورت مستمر در روز های شنبه و چهارشنبه با حضور دستگاهای اجرای و کارشناسان در خانه صمت استان برگزار می شود.

رضایی افزود: البرز به عنوان یک استان مهم صنعتی کشور از ظرفیت های قابل توجهی در بحث تولید و صادرات برخوردار است و حمایت و پشتیبانی بیشتر دستگاه های اجرایی استان با تعامل بخش خصوصی منتج به ترسیم نقش راه رشد توسعه و صادرات خواهد شد .

وی گفت: در حالیکه البرز تنها سه دهم درصد مساحت کل کشور را دارد، با این حال این استان به دلیل ویژگی های خاص و وجود سه هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی از ظرفیت قابل توجهی در ایجاد ارزش افزوده برخوردار است.

رییس خانه صنعت البرز افزود: در البرز ۱۵۰ واحد تولیدی برند ملی و بیش از ۳۰۳ واحد و شرکت فناور، نوآور و دانش بنیان است.

در پایان این نشست سه تفاهم نامه همکاری بین خانه صنعت، معدن و تجارت البرز با مدیریت امور شعب مرکزی بانک سپه، محیط‌زیست و شرکت شهر های صنعتی استان منعقد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha