۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۱۴
کد خبر: 85276725
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تداوم اعتراضات ضد صهیونیستی در انگلیس و ایرلند

۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۱۴
کد خبر: 85276725
تداوم اعتراضات ضد صهیونیستی در انگلیس و ایرلند

لندن – ایرنا – حامیان فلسطین در انگلیس و ایرلند امروز (سه‌شنبه) در تداوم اعتراضات علیه کشتار فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی تجمع اعتراضی برپا کردند.

به گزارش ایرنا، اعضای گروه یهودی موسوم به «نعمود» امروز مقابل ساختمان وزارت امور خارجه انگلیس تجمع کرده و خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شدند. شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی پلاکاردهایی را حمل می‌کردند که روی آن‌ها نوشته بود جامعه یهودیان مخالف اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه و اشغال فلسطین هستند.

یکی از شرکت کنندگان شعار نوشته‌ای را در دست داشت که نوشته بود: «از نظر یهودیان بمباران‌ و قتل عام مردم غزه باید متوقف شود. ما ارتباطی با این جنایات نداریم.» آن‌ها همچنین ۲ پارچه‌نوشته بزرگ حمل می‌کردند که نوشته بود: «محاصره غزه را پایان دهید. ما خواهان آتش‌بس فوری هستیم».

گروه «نعمود» ماموریت خود را تشویق جامعه یهودیان به حمایت از پایان اشغال فلسطین و نظام آپارتاید اسرائیل تعریف کرده‌ است. این گروه در شبکه اجتماعی ایکس افزون بر ۱۸ هزار دنبال‌کننده و در تظاهرات گسترده‌ای که طی سه هفته اخیر در لندن برگزار شده است، حضور برجسته‌ای دارد.

تداوم اعتراضات ضد صهیونیستی در انگلیس و ایرلند

در همین حال شماری از حامیان فلسطین مقابل اندیشکده چتم‌هاوس لندن تجمع کردند تا اعتراض خود را به موضع منفعلانه حزب کارگر اعلام کنند. شرکت کنندگان در تظاهرات امروز، پلاکاردهایی را حمل می‌کردند که روی آن نوشته بود: «استرمر شرم کن» کی‌یر استارمر رهبر حزب اپوزیسیون انگلیس، همسو با مواضع دولت لندن مخالف آتش‌بس کامل در غزه است و چنین طرحی را به سود گروه‌های مقاومت فلسطینی می داند.

خارج از لندن، فعالان ضد صهیونیستی از ساختمان بزرگترین شرکت تولید کننده سلاح موسوم به «البیت» در شهر شن‌استون انگلیس بالا رفته و پرچم فلسطین را به اهتزاز درآوردند. در بریستول نیز حامیان فلسطین با خوابیدن کف خیابان، ورودی مقر اصلی این شرکت را مسدود کرده و پارچه نوشته «البیت را تعطیل کنید» به نمایش گذاشتند.

همچنین در ایرلند روسای نمایندگی‌های عضو سازمان همکاری اسلامی، برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین مقابل نمایندگی این کشور در دوبلین تجمع کردند.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران بی وقفه مناطق مسکونی و درمانی این منطقه است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه طی ۲۳ روز (تا دیروز) بمباران های وحشیانه رژیم صهیونیستی به این منطقه را بیش از هشت هزار و ۳۰۰ نفر اعلام کرده که ۷۰ درصد آنها را کودکان و زنان تشکیل می دهد. شمار زخمی‌ها نیز بیش از۲۰ هزار نفر و تعداد مفقودی‌ها هم ۲ هزار نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha