۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۴
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85276332
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لایروبی و بازگشایی مجدد مسیل "کال پسته" شهر بجنورد آغاز شد

بجنورد-ایرنا- مدیر رودخانه های شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: لایروبی و بازگشایی مجدد بخش‌هایی از مسیل کال پسته در داخل و حاشیه شهر بجنورد آغاز شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی، برات امیری روز سه شنبه اظهار کرد: قرار است در صورت تامین اعتبار و ماشین آلات مورد نیاز با همکاری سایر دستگاه های مرتبط، بخش های زیادی از مسیل کال پسته در مرکز استان به طول حدود پنج کیلومتر لایروبی شود.

وی تصریح کرد: اینک با همکاری مشترک پتروشیمی و سپاه استان حدود یکهزار متر از نقاط بحرانی این مسیل لایروبی و بازگشایی شده است.

امیری گفت: محدویت منابع مالی و تجهیزات باعث شده است که این اقدام به صورت مرحله به مرحله انجام شود و با توجه به قول مساعد سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در تامین اعتبارات مورد نیاز ، عملیات اجرایی ساحل سازی نیز همزمان با لایروبی مسیل طی چند هفته آینده آغاز می شود.

وی افزود: امسال تاکنون حدود ۱۰۰ متر از کال پسته ساماندهی شده است و ساماندهی حدود ۵۰۰ متر آن تا نیز پایان سال مالی جاری در دستور کار قرار دارد.

مدیر رودخانه های شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: حدود ۳۵ کیلومتر از رودخانه ها و مسیل های مهم پیرامون و داخل شهر بجنورد در سال های گذشته لایروبی و بازگشایی شده است.

وی مهمترین مسیل ها و رودخانه های اطراف و داخل شهر بجنورد را شامل رودخانه فیروزه و شاهجوب، مسیل کال پسته، مسیل کال خندق، مسیل کال ملکش، مسیل کال دوبرار، مسیل باغچق، مسیل لنگر و مسیل علی آباد ذکر کرد.

امیری گفت: شهر بجنورد به لحاظ موقعیت مکانی، ارتفاعات در برگرفته و ۱۱ مسیل و رودخانه مهم از داخل یا حاشیه این شهر عبور می کند و به همین دلیل برای پیشگیری از خسارات غیرقابل جبران، بازگشایی و ساماندهی این مسیلها به صورت ویژه همه ساله در دستور کار شرکت آب منطقه ای است.

طول رودخانه های خراسان شمالی ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر است که از این میزان، ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر، رودخانه حساس و مهم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha