۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۱۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85274148
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۹ هزار ورزشکار بیماران خاص در کشور ساماندهی شدند

زنجان - ایرنا - دبیر فدراسیون ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا گفت: بیش از ۹ هزار ورزشکار زن و مرد در ورزش‌های بیماران خاص در سطح کشور ساماندهی شده‌اند که بیشترین آنها را ورزشکاران پیوند اعضا و تالاسمی تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محسن موسوی روز یکشنبه در مجمع عمومی و سالانه هیات ورزش های بیماران خاص و پیوند اعضای استان زنجان، افزود: ورزشکاران این فدراسیون در پنج گروه بیماران خاص شامل ام اس، هموفیلی، همودیالیز، دیابت و تالاسمی فعال هستند.

وی با بیان اینکه شمار ورزشکاران تحت پوشش این فدراسیون سالانه رو به افزایش است، اضافه کرد: هنوز با پوشش کامل گروه های هدف فاصله داریم و باید اقدامات بیشتری در این زمینه انجام شود.

این مسوول ادامه داد: با برنامه ریزی انجام گرفته بیش از ۹۰ درصد برنامه های این فدراسیون در سال جاری تحقق یافته که این موضوع بیانگر توجه به این بخش است.

وی به برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال پیوند اعضا اشاره کرد و گفت: این رخداد مهم سال آینده در کشور ایتالیا برگزار خواهد شد که برنامه ریزی لازم برای حضور پررنگ در این مسابقات در حال انجام است.

دبیر فدراسیون ورزش های بیماران خاص و پیوند اعضا ادامه داد: مسابقات قهرمانی کشور در گروه های پیوند اعضا طبق برنامه به صورت گردشی در قالب مناطق آزاد برگزار خواهد شد که امیدواریم با استقبال استان های میزبان همراه شود.

وی اضافه کرد: سیاست فدراسیون، توسعه ورزشهای همگانی است و با کمک به برگزاری جشنواره های کشوری برای اعضای خود به دنبال افزایش اطلاع رسانی و جذب ورزشکاران به سمت ورزش و زندگی فعال هستیم.

معاون ورزشی اداره‌ کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در این مجمع به موفقیت های ورزشکاران این استان در مسابقات آسیایی و پارا آسیایی اشاره کرد و گفت: این موضوع بیانگر توانمندی های ورزشکاران استان در رشته های مختلف است.

غفار امانی افزود: ورزشکاران پارا آسیایی کشورمان در چین به مقام دوم رسیدند و مدال های رنگارنگی را کسب کردند که افتخار بزرگی است.

رئیس هیات بیماران خاص و پیوند اعضای استان زنجان نیز در این مجمع، گفت: هم اکنون ۳۳۱ بیمار خاص و پیوند اعضا در استان فعالیت ورزشی دارند که از این تعداد ۷۵ نفر منتخب مسابقات قهرمانی کشور و ۱۲ نفر عضو تیم ملی هستند.

محمدرضا طهماسبی خاطر نشان کرد: بیماران خاص و پیوند اعضای استان، توانمندی‌های خوب و بالایی دارند که امیدواریم با انجام تمرین لازم و کافی بتوانند با حضور در مسابقات درون مرزی و برون مرزی، افتخارآفرینی کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha