استاندار کرمانشاه از احداث باغ نوین ۶۵۰ هکتاری در قصرشیرین خبرداد

قصرشیرین- ایرنا- استاندار کرمانشاه از توافق اولیه برای اجرای طرح باغ نوین(مدرن) ۶۵۰ هکتاری توسط هلدینگ سرمایه گذاری ماهان در قصرشیرین خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در نشست با مدیران مجموعه هلدینگ سرمایه گذاری ماهان با حضور سرپرست معاونت اقتصادی استانداری و مدیران حوزه های مربوطه با اشاره به ظرفیت‌های بسیار گسترده منطقه قصرشیرین در حوزه‌های مختلف، افزود: شهرستان قصرشیرین به دلیل برخورداری از اقلیم آب و هوایی بسیار مناسب، خاک حاصل خیز و منابع عظیم آبی طرح گرمسیری، از ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای اجرای طرح های عظیم کشاورزی، صنایع تبدیلی و گردشگری برخوردار است.

وی بااشاره به استقبال از سرمایه گذاری مجموعه ماهان در طرح باغ مدرن در منطقه قصرشیرین، عنوان کرد: این طرح در مرحله ی اول در ۶۵۰ هکتار باغ مدرن اجرایی خواهد شد و در فازهای بعدی طرح های صنایع تبدیلی و گردشگری هم توسط این مجموعه اجرایی می شود.

نماینده عالی دولت در کرمانشاه گفت: همچنین منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین با هفت هزار و ۲۰۰ هکتار وسعت، بستری مناسب و استثنایی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف است.

صحرایی ادامه داد: علاوه‌ براین، به برکت اربعین هر ساله شاهد تردد میلیونی زوار حسینی از مرز خسروی هستیم و این گذرگاه دارای آینده بسیار خوبی در این حوزه است.

وی تاکید کرد: مدیریت استان کرمانشاه با تمام توان بسترهای لازم را برای عملیاتی شدن این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن را فراهم خواهد کرد.

استاندار کرمانشاه از احداث باغ نوین ۶۵۰ هکتاری در قصرشیرین خبرداد

استاندار کرمانشاه، همراهی اجتماعی در اجرای طرح های کلان استان را لازمه موفقیت این طرح‌ها برشمرد و گفت: این پروژه‌ عظیم در راستای بهبود معیشت و رونق اشتغال در منطقه اجرا می‌شود و لازم است حس همدلی، همراهی و مشارکت در مردم بومی منطقه هم ایجاد شود تا روند اجرایی آن ثمربخش باشد.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: تلاش می کنیم از ظرفیت هواپیمایی ماهان برای افزایش پروازهای فرودگاه کرمانشاه استفاد کنیم.

شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۳۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی، ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha