۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۳۹
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85271795
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

انهدام ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در غزه

۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۳۹
کد خبر: 85271795
انهدام ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در غزه

تهران- ایرنا- وزیر کار و مسکن غزه از ویران شدن ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در نوار غزه در نتیجه حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه خبر داد.

به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا از رسانه‌های فلسطین، محمد زیاره وزیر کار و مسکن غزه در این باره گفت: ارتش رژیم اسرائیل از آغاز حملات خود به نوار غزه در ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را به طور کامل یا جزئی تخریب کرده است که بیش از ۲۵ درصد مناطق مسکونی در نوار غزه را شامل می‌شود.

وی افزود: جنایت رژیم اشغالگر در تجاوز کنونی بی سابقه است، حملات دشمن محله‌ها، مناطق و مجتمع های مسکونی را با ساکنان آنها از بین می‌برد. تأسیسات ویران شده و بیمارستان‌ها، زیارتگاه‌ها، نانوایی‌ها، و ایستگاه‌های آب، بازارها، مدارس و مؤسسات آموزشی و خدماتی هدف قرار گرفته شده‌اند.

زیاره ادامه داد: مایحتاج اولیه زندگی از دسترس خارج شده است و جان مردم یا با بمباران و یا با کمبود خدمات بهداشتی و کمبود آب و غذا در خطر است.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند و رژیم صهیونیستی برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای رژیم صهیونیستی در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha