گزارش نماینده فلسطین از وضعیت فاجعه‌بار غزه؛ روزانه هزار نفر به شهادت می‌رسند

تهران- ایرنا- نماینده فلسطین در سازمان ملل در سخنانی خود در نشست مجمع عمومی این سازمان با محوریت تحولات فلسطین، گزارشی از وضعیت فاجعه‌بار نوار غزه در نتیجه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی ارائه و اعلام کرد که روزانه حدود هزار نفر در نتیجه این جنایات به شهادت می‌رسند.

به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا از شبکه الجزیره، ریاض منصور نماینده فلسطین در سازمان ملل در این نشست اعلام کرد: حدود ۳۰۰۰ کودک و ۱۷۰۰ زن در بمباران غزه طی چند روز گذشته به شهادت رسیده‌اند.

نماینده فلسطین در سازمان ملل گفت: آنچه در نوار غزه رخ می‌دهد جنایات وحشیانه است و باید متوقف شود. طبق آخرین آمار ۱۶۰۰ فلسطینی از جمله ۹۰۰ کودک همچنان در غزه زیر آوار هستند و ما از سرنوشت آنها اطلاعی نداریم.

وی افزود: کارمندان و پزشکان سازمان ملل در نوار غزه بهای زیادی برای کار در این باریکه می پردازند. بیمارستان‌های غزه تبدیل به سردخانه‌هایی برای نگهداری شهدا شده است.

ریاض منصور ادامه داد: مرگ و ویرانی سراسر غزه را فرا گرفته و هیچ جایی در این باریکه امن نیست. اسرائیل بیش از ۴۰ درصد از خانه‌های غزه را ویران کرده است و این مسئله به آواره شدن یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر منجر شده است.

وی همچنین گزارش داد: روزانه حدود هزار فلسطینی در غزه کشته می‌شوند. اسرائیل رویکرد فعلی خود را بر اساس این باور اتخاذ کرده است که قوانین بین‌المللی برای همه به جز او اعمال می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha