۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۰۹
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85271814
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بیانیه وزرای خارجه ۹ کشور عربی در مخالفت با کوچاندن فلسطینیان

تهران- ایرنا- وزیران خارجه ۹ کشور عربی در بیانیه‌ای مشترک بر مخالفت خود با کوچاندن فلسطینی‌ها از نوار غزه و ضرورت ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه تاکید کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از نشست صلح قاهره، وزیران خارجه مصر، اردن، امارات، بحرین، عربستان سعودی، عمان، قطر، کویت و مغرب امروز (پنج‌شنبه) بیانیه‌ای صادر کردند.

در بیانیه وزرای خارجه کشورهای عربی آمده است: ما هرگونه خشونت علیه غیرنظامیان و هدف قرار دادن آنها و همچنین نقض قوانین بین‌المللی توسط هر طرفی را محکوم می‌کنیم.

وزرای خارجه کشورهای عربی همچنین تلاش رژیم صهیونیستی برای کوچاندن ساکنان نوار غزه از سرزمین‌شان و همچنین سیاست مجازات جمعی آنان را محکوم کردند.

در این بیانیه همچنین هرگونه تلاش برای از بین بردن مسئله فلسطین به ضرر ملت فلسطین و کشورهای منطقه معرفی شد.

این ۹ کشور عربی در ادامه از شورای امنیت خواستند که طرفین را ملزم به آتش بس فوری و پایدار کند. وزرای خارجه عرب همچنین تاکید کردند: ناتوانی در محکوم کردن نقض آشکار حقوق انسانی بین‌المللی به منزله چراغ سبز برای ادامه این اقدامات و همدستی در اجرای آنها است.

در این بیانیه آمده است: ما باید برای تضمین و تسهیل دسترسی سریع، ایمن و پایدار به کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، بدون هیچ مانعی و مطابق با اصول انسانی مرتبط تلاش کنیم. گسترش این درگیری عواقب جدی برای مردم منطقه و برای صلح و امنیت بین‌المللی خواهد داشت.

قاهره ۲۹ مهر میزبان نشست صلح بین‌المللی با محوریت تحولات فلسطین اشغالی بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha