خراسان شمالی میزبان جشنواره "طلایه داران شکوه ایران" است

بجنورد- ایرنا- مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌شمالی گفت: بجنورد پنجم آبانماه جاری میزبان جشنواره "طلایه‌داران شکوه ایران زمین" با هدف معرفی توانمندی‌های گردشگری، فرهنگی و صنایع دستی پنج استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا خاکشور روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: این جشنواره فردا در فرهنگسرای شهروند گشایش می یابد و در آن استان های گلستان، آذربایجان غربی، کردستان، ایلام و لرستان حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه این جشنواره در ۲۰ غرفه فعالیت خواهد داشت افزود: فعالیت این جشنواره ۲ روزه است و تلاش داریم تا در این رویداد ظرفیت های خراسان شمالی معرفی شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌شمالی افزود: در این غرفه ها بانوان، صنعتگران و هنرمندان استان تولیدات خود در زمینه های مختلف را عرضه می کنند، همچنین صنایع دستی و سوغات مختلف استان در این غرفه ها عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه سبک زندگی عشایر استان هم در سیاه چادرها به مردم معرفی می شود خاطرنشان کرد: گروه های هنری و آیینی استان هم در این ۲ روز با اجرای برنامه های مختلف حضور خواهند داشت.

خاکشور، اسب اصیل ترکمن را از ظرفیت های اقتصادی استان عنوان کرد و گفت: در این جشنواره فضایی برای بازدید مردم از اسب ترکمن در نظر گرفته شده است و علاقمندان می توانند نسبت به خرید اسب اقدام کنند.

وی افزود: این استان خواستگاه اسب اصیل ترکمن و اصلی ترین ذخیره گاه های ژنتیکی اسب ترکمـن است که باید تلاش کنیم تا این ظرفیت معرفی شده و زمینه های توسعه و رونق اقتصادی بویژه در شهرستان مرزی راز و جرگلان فراهم شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌شمالی برگزاری بازی های بومی و محلی را از دیگر برنامه های جانبی این جشنواره عنوان و اظهار کرد: برای این جشنواره پنج میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی برگزاری این جشنواره را گامی برای معرفی استان و کمک به رونق اقتصادی مردم منظقه عنوان کرد و گفت: تلاش داریم تا برگزاری این رویداد در استان تداوم یابد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha