تجلیل از سربازان نخبه در جشنواره جوان سرباز

تهران بزرگ - ایرنا - جشنواره جوان سرباز امروز (دوشنبه) در هتل ارم تهران برگزار و از سربازان نخبه کشور تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در این جشنواره گفت: افتخار می‌کنیم لباسی بر تن داریم که مایه آسایش و آرامش عامه مردم در اقصی نقاط کشور است و هر فردی مورد ظلم قرار می‌گیرد به ما مراجعه می‌کند.

سردار محمدمعظمی گودرزی با قدردانی از برگزاری جشنواره جوان سرباز، با بیان اینکه جوانانی که به عنوان سرباز در اختیار نیروهای مسلح هستند در زمینه دفاع از مرزهای کشور ایفای نقش می‌کنند، گفت: به همه سربازانی که لباس مقدس سربازی را بر تن دارند، افتخار می‌کنیم.

وی تاکید کرد: به طور قطع امروز امنیت، آسایش و آرامش کشور به برکت وجود سربازان نیروهای مسلحی است که در سراسر کشور در حال انجام وظیفه هستند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه نقش سرباز در راستای تامین امنیت بی‌بدیل و اثرگذار است، بیان کرد: بخشی از دوران خدمت سربازی در طول خدمت در کف خیابان یا نقاط مرزی سپری می‌شود؛ پختگی که سربازان به واسطه شرایط خدمت کسب می‌کنند یکی از علل موفقیت‌های خوب در طول زندگی است.

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: خدمت سربازی افتخاری است که باعث خدمت‌رسانی به شهروندان بوده و مایه خیر و آرامش می‌شود؛ یک شب خدمت کردن در راه آسایش و امنیت مردم ارزش‌های بسیار زیادی دارد.

سردار معظمی گودرزی یادآور شد: زمانی که مردم شب برای استراحت وارد منزل می‌شوند، کسانی هستند که بیدار مانده و امنیت شهروندان را تامین می‌کنند؛ آنها سربازانی هستند که با سینه‌ای پر از مهر و محبت خدمت می‌کنند.

وی عنوان کرد: سربازان در دوره خدمت خود نظم و انضباطی را فرامی‌گیرند که در طول زندگی نیز به کار می‌آید؛ مدت زمانی که سربازان کنار ما هستند، وظیفه سنگین‌تری حتی در مقایسه با اولیای آنها برعهده داریم.

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با تأکید بر اینکه سربازان باید به رسالت سربازی توجه کنند، بیان کرد: از خود گذشتن تا دیگران را دیدن همان رسالتی است که حتی موجب می شود تا برخی سربازان به مقام رفیع شهادت هم برسند.

سردار معظمی گودرزی با اشاره به پیام تشکر فرمانده انتظامی تهران بزرگ برای زحمات سربازان در این مجموعه فرماندهی، گفت: برخی سربازان متاهل هستند و شرایط سختی را پشت سر گذاشتند ولی هیچ زمانی از رسالت سربازی خود عقب‌نشینی نکردند؛ از زحمات همه سربازان نهایت تقدیر و تشکر را داریم.

وی خطاب به سربازان گفت: در طول خدمت کاری کردید که ماندگار است و آن هم از جان‌گذشتگی شما در راستای ایجاد امنیت و احساس امنیت برای شهروندان ولایتمدار تهران بزرگ بوده است.

سرهنگ جعفر موحدیان رییس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ هم در این جشنواره با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس، حریم و حرم، نظم و امنیت و به ویژه شهدای سرباز اظهار کرد: به پاسداشت زحمات و تلاش‌های سربازان مجموعه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ این برنامه برگزار شده است.

وی در ادامه خدمت سربازی را بعد از کودکی و نوجوانی سومین مرحله زندگی دانست و بیان کرد: در دوران سربازی اولین دوره فعالیت اجتماعی و بخشی از شخصیت برای افراد شکل می‌گیرد؛ مردم انتظار دارند که به عنوان سرباز در تامین نظم و امنیت بخشی از ماموریت‌ها را متقبل شویم.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ سلامتی و امنیت را دو نعمت بزرگ دانست و عنوان کرد: اگر امنیت نباشد شاید سلامتی هم خیلی موضوعیت نداشته باشد؛ ایفای نقش سرباز در این زمینه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این جشنواره ۵۰۰ سرباز حضور داشت ولی به صورت نمادین از چند سرباز نمونه و نخبه و همچنین از خانواده سرباز شهید مهدی نساری تجلیل شد.

در این مراسم از سرباز جانباز علیرضا صادقی، سرباز آزاده احمد عقیقی، سرهنگ علیرضا ملک جمشیدی از یگان امداد، ستوان یکم یونس لطفعلی از پلیس پیشگیری، ستوان یکم اصغر داودخانی نیروی انسانی، سرباز نخبه علمی ستوان یکم وظیفه سجاد طالبی، سرباز نخبه قرآنی پدرام رستمیان، سرباز نخبه فرهنگی حامد کوه‌گر، سرباز نخبه ورزشی سید محمدامین میردامادی از پلیس راهور و همچنین از قاسم جمشیدی، حسین اخلاق خوب، امیرحسن نوایی و محمدرضا محمدی به عنوان سربازان برگزیده یگان حفاظت شهرداری تهران تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha