۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۵۷
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85265953
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰۰ میلیارد ریال برای لایروبی مسیل‌های بجنورد تخصیص یافت

بجنورد- ایرنا- فرماندار بجنورد گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال برای لایروبی و بهسازی مسیل‌های مرکز خراسان شمالی به شهرداری و شرکت آب منطقه ای این شهرستان تخصیص یافت.

محمدباقر باقر پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با تخصیص این میزان اعتبار مشکل سیل گرفتگی مرکز خراسان شمالی برطرف می شود.

وی افزود: اختلافات شهرداری بجنورد و شرکت آب منطقه ای خراسان‌شمالی حل شده است و به زودی لایروبی مسیل ها در دستورکار قرار می گیرد.

باقرپور یادآور شد: سال گذشته نیز برای لایروبی مسیل های داخل و خارج شهرستان به شرکت آب منطقه ای ۷۰ میلیارد ریال و به شهرداری بجنورد ۴۵ میلیارد ریال اختصاص داده شد.

فرماندار بجنورد با اشاره به بسیج امکانات برای خدمات دهی به اهالی منطقه سیل زده «جوادیه» خاطرنشان کرد: نیروهای امدادی هلال احمر خراسان شمالی بلافاصله بعد از وقع سیل و آبگرفتگی منازل در این منطقه حضور یافتند.

وی افزود: تامین اعتبارات لازم نیز برای جبران خسارت های سیل از طریق دفتر مدیریت بحران استان پیگیری خواهد شد.

آبگرفتگی معابر، مشکل آشنا و همیشگی شهر بجنورد است و با بارندگی های نه چندان زیاد، برخی خیابان ها به ویژه اطراف میدان کارگر، لبریز از آب می شود.

کارشناسان معتقدند که وضعیت توپوگرافی بجنورد مانند کاسه ای است که به یک سمت خم شده باشد و شیب اراضی از سمت جنوب به شمال غرب است، سیل که جاری شود با توجه به بالا بودن دیواره کاسه در سمت جنوب به سمت شمال غرب می رود و آب هایی که از جنوب غرب به هم می پیوندد به شمال غرب و کلاغ آشیان در شرق بجنورد حرکت می کند.

با این حال هم زمان با صدور هشدارهای هواشناسی در چند روز اخیر مبنی بر وقوع بارش های شدید باران و سیلاب، اهمیت لایروبی مسیل ها در شهر بجنورد بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و در این زمان اندک تصیمات مهمی برای لایروبی و ساماندهی مسل های بجنورد توسط دستگاه های ذیربط انجام شده است.

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha