۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۰
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85265234
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هشدار غرب به رژیم صهیونیستی در مورد اشغال طولانی مدت غزه

تهران- ایرنا- شبکه خبری «سی‌ان‌ان» به نقل از مقام‌های غربی گزارش داد که آمریکا و متحدانش از اسرائیل خواستند در مورد حمله زمینی به غزه تامل کند و همچنین در مورد اشغال طولانی مدت این منطقه هشدار دادند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، یک مقام ارشد دولتی به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت که آمریکا به اسرائیل اجازه می‌دهد تا تصمیمش را برای زمان بندی و استراتژی در جنگ با حماس بگیرد اما جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در مورد این مساله در جریان دیدار هفته گذشته با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل و کابینه جنگ در تل‌آویو مداخله کرد.

این مقام آگاه به سی‌ان‌ان گفت که بایدن سوال‌های سختی درباره اینکه چه چیزی برنامه ریزی شده و چه اثراتی خواهد داشت، مطرح کرد و افزود «ما به اسرائیلی‌ها دستور نمی‌دهیم، زمان بندی و برنامه ریزی به عهده خودشان است.»

رئیس جمهوری آمریکا هنگام بالا رفتن از پله‌های هواپیمای «ایرفورس وان» برای ترک سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به سوال یک خبرنگار در مورد اینکه آیا تل آویو باید حمله زمینی به غزه را تا زمان آزادی اسرای بیشتر به تاخیر بیاندازد، گفت: بله.

کاخ سفید طبق روال گذشته برای تصحیح سخنان بایدن واکنش نشان داد و در مورد اظهارات وی اینطور توجیه کرد: فاصله رئیس جمهور خیلی زیاد بود. او سوال کامل را نشنید. سوال اینطور شنیده شد که «آیا شما تمایل به آزادی بیشتر گروگان‌ها دارید؟». وی در مورد چیزی دیگری اظهار نظر نکرد.

حماس روز جمعه طی توافقی با وساطت دولت قطر و به دلایل بشردوستانه، دو اسیر آمریکایی را آزاد کرد.

مقام‌های غربی و آمریکایی گفتند که آمریکا و متحدانش از اسرائیل خواستند زمانیکه به غزه حمله زمینی می‌کند در خصوص اهدافش روشن و استراتژیک باشد و نسبت به اشغال طولانی مدت هشدار دادند.

جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است که می‌تواند به یک درگیری منطقه‌ای تبدیل شده و بحران ژئوپلیتیکی حتی بزرگ‌تر را در پی داشته باشد. با سفر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به چندین کشور خاورمیانه، از جمله عربستان سعودی و سفر بایدن به سرزمین‌های اشغالی در هفته جاری، نقش فعال واشنگتن در این درگیری و تلاشش برای گسترش دامنه جنگ وضوح بیشری پیدا کرد.

واشنگتن حتی قطعنامه پیشنهادی روسیه برای برقراری آتش بس فوری در غزه که باعث شهادت هزاران غیرنظامی فلسطینی شده را وتو کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha