محمدنبی: گل‌محمدی از روی نگرانی آن حرف‌ها را زد/ تاج پیگیر بازی سپاهان-الاتحاد است

تهران- ایرنا- نایب رئیس فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با یک برنامه تلویزیونی درباره مسائل مختلفی از جمله پول‌های بلوکه‌شده ایران در فیفا و ای‌.اف.سی، وضعیت مصدومیت مدافع تیم پرسپولیس و آخرین پیگیری‌ها مرتبط با دیدار سپاهان و الاتحاد توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ظهر جمعه ایرنا، مهدی محمدنبی، نایب رئیس فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با برنامه «ورزشگاه» در واکنش به اظهارات یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس درخصوص مصدومیت مرتضی پورعلی‌گنجی گفت: متاسفانه مرتضی‌ پورعلی‌گنجی در بازی ایران و قطر دچار مصدومیت شد. به تهران که رسیدیم بلافاصله به بیمارستان متنقل شد؛ MRI، عکس‌برداری و اقدامات جانبی انجام شد. قرار است دکتر رازی پیگیر درمان او باشد. روز گذشته هم نامه‌ای مکتوب به باشگاه پرسپولیس ارسال و اعلام شد با توجه به مصدومیت پورعلی‌گنجی در دیدار رسمی تیم ملی، فدراسیون فوتبال پیگیر معالجه و مداوای او باشد.

وی افزود: گل محمدی چون بازیکن تاثیرگذاری را از دست داده، نگران ارنج تیمش بوده و آن حرف‌ها را بیان کرده است. البته ما هم اعلام کردیم که آماده معالجه این بازیکن هستیم.

محمدنبی درباره آخرین خبرها در خصوص آزادی‌سازی پول‌های بلوکه شده فوتبال ایران در FIFA و AFC هم گفت: طبق آخرین جلساتی که دبیرکل فدراسیون و رئیس امور بین‌الملل در فیفا داشتند، ما در چند بخش درحال انجام کار هستیم. یک بخش مربوط به پول‌هایی است که در پروژه‌های مختلف فدراسیون از جمله زیرساخت، چمن و... هزینه می‌شوند. در این خصوص تایید شده است که به روش خود فیفا این هزینه‌ها پرداخت شود.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به مذاکرات مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال با همتای عربستانی‌اش برای تکرار بازی سپاهان و الاتحاد عنوان کرد: رئیس فدراسیون فوتبال عربستان اعلام کرده است که روابط ما با فوتبال ایران خوب است و امیدواریم کنفدراسیون فوتبال آسیا کار را به خوبی جلو ببرد. امیدوارم کنفدراسیون فوتبال آسیا نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد.

وی درباره وضعیت زمین‌ کمپ‌های تیم ملی نیز گفت: زمین کمپ‌ تیم‌های ملی به خاطر گرمای وحشتناک و همچنین کمبود آب در منطقه 22 تهران به چالش خورد، با این حال توانستیم زمین شماره یک را ترمیم کنیم و به طور حتم بهترین زمین فوتبال در ایران است.

محمدنبی با اشاره به تورنمنت شرق آسیا ادامه داد: تورنمنت شرق آسیا هنوز قطعی نشده است. آنها دنبال تیم‌های بزرگ هستند تا دو تیم بزرگ دنیا را دعوت کنند و ما نیز یکی از تیم‌های حاضر در این تورنمنت باشیم. اگر این اتفاق رخ دهد، تیم ملی مجبور است بدون لژیونر شرکت کند چون خارج از تاریخ فیفادی خواهد بود.

وی اضافه کرد: اسفندماه سال گذشته امیر قلعه‌نویی هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت و بلافاصله با او وارد مسابقات تدارکاتی شدیم. در هفت ماه اخیر در تمام فیفادی‌ها شرکت و 9 بازی را برگزار کردیم. این نشان می‌دهد که بازه فیفادی را از دست نداده‌ایم. برای برگزاری این بازی‌ها شرایط نقش دارد، به عنوان مثال در برخی از بازی‌ها به دنبال شبیه‌سازی هستیم با رقبایی که می‌خواهیم در جام ملت‌ها بازی کنیم. برای برگزاری بازی‌ با تیم‌های بزرگ دنیا باید از یک سال و نیم قبل اقدام کنیم و منابع مالی داشته باشیم. در فیفادی اخیر بازی‌های بزرگی انجام دادیم. روسیه تیم بزرگی است، عراق یک بار قهرمان جام ملت‌ها شده است و قطر رقیب خوبی برای ایران بود.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره ورود فناوری کمک‌داور ویدئویی به ایران تاکید کرد: با توجه به اینکه لیگ قهرمانان آسیا را در پیش داشتیم، یکی از الزامات اصلی برای میزبانی این رقابت‌ها کمک داور ویدیویی (VAR)بود. با مذاکراتی که رئیس فدراسیون فوتبال با مقامات ارشد کنفدراسیون فوتبال آسیا داشت، موافقت شد تا VAR وارد ایران شود و امیدوارم که دو سیستم (VAR) در ایران بماند.

ادامه دارد...

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha