ابراز نگرانی رهبران دو جریان سیاسی عراق از وضعیت غزه/ حمایت از دولت عراق برای پیشبرد امور

بغداد - ایرنا - «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق و سید «عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق از وضعیت بحرانی و غم انگیز نوار غزه ابراز نگرانی کردند و خواستار اقدامات فوری جامعه جهانی برای جلوگیری از ادامه جنایات صهیونیست ها در این منطقه شدند.

به گزارش امروز (سه شنبه) ایرنا از دفتر رسانه‌ای جنبش عصائب اهل الحق عراق، «قیس الخزعلی» دبیر کل این جنبش و «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق امروز با یکدیگر دیدار و درباره تحولات غزه و اهمیت انتخابات شوراهای استان‌های عراق گفت وگو کردند.

در این دیدار که در دفتر دبیر کل جنبش عصائب الحق عراق برگزار شد، دو طرف در مورد شرایط غم‌انگیز نوار غزه که در نتیجه حملات و بمباران رژیم صهیونیستی هزاران شهید و مجروح برجای گذاشته است، گفت و گو و نگرانی عمیق خود را از وخامت اوضاع ناشی از محاصره ساکنان غزه توسط رژیم صهیونیستی ابراز کردند.

در این دیدار تحولات در عرصه سیاسی عراق نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بر اهمیت انتخابات شوراهای استانی و نقش آن در ارتقای ثبات و توسعه خدمات به شهروندان این کشور تاکید شد.

دو طرف، این انتخابات را منعکس کننده جهت گیری‌های همه اقشار مردم عراق دانستند و بر لزوم تعیین اولویت‌های این مرحله از سوی دولت بغداد در حل و فصل مسائل باقی مانده و پیشبرد راه حل‌هایی که در راستای منافع ملی باشد، تاکید کردند.

این دیدار در چارچوب سلسله نشست‌هایی با هدف بحث و تبادل نظر در مورد مسائل جاری و تقویت همکاری‌های مشترک بین احزاب سیاسی با هدف حمایت از امنیت و ثبات سیاسی و توانمندسازی دولت جهت انجام وظایف خود مطابق با برنامه وزیران کابینه، انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha