۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85261333
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۸۰ رشته محل جدید در دانشگاه علمی کاربردی ایجاد شد

خرم آباد - ایرنا - معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: ۸۸۰ رشته محل جدید طی ۲ سال گذشته در این دانشگاه ایجاد و بیش از سه هزار و ۵۰۰ رشته نیز حذف شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سلیمان عباسی روز سه شنبه در آیین اختتامیه ششمین جشنواره درون دانشگاهی «رویش» به میزبانی دانشگاه علمی کاربردی لرستان اظهار کرد: این در حالی است که هیچ دانشگاهی به راحتی نمی تواند یک رشته را حذف و یا رشته دیگری اضافه کند.

وی با بیان اینکه میزان جذب دانشجو به ازای هر مرکز علمی کاربردی ۱۶ درصد افزایش داشته است عنوان کرد: هجمه هایی علیه این دانشگاه وجود دارد و برخی ممکن است آن را با اهداف ناصواب مورد تخریب قرار دهند اما خوشبختانه بدنه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سیستم کشور حامی اشتغال و کارآفرینی است.

عباسی اضافه کرد: دانشگاه علمی کاربردی تنها دانشگاهی است که به صورت استانی و با نگاه مهارتی، آمایش سرزمین را انجام داده است که اطلاعات همه استان ها برای ارائه آموزش های مهارتی وجود دارد از طرفی تنها دانشگاهی است که بدون بار مالی برای دولت، ایجاد اشتغال می کند.

وی افزود: دانشگاه علمی کاربردی امسال ۶ هزار و ۵۱۸ نفر را تضمین اشتغال کرده است که تا ۲ سال آینده دانش آموخته و قطعا شاغل خواهند شد.

عباسی با اشاره به معضل بیکاری در کشور تصریح کرد: ایجاد هر شغل میلیاردها تومان هزینه دارد در حالی که دانشگاه علمی کاربردی با کمترین هزینه ها و بر اساس نیاز بازار کار فعالیت می کند و به جرات می توان گفت تنها دانشگاه پویای کشور است.

۸۸۰ رشته محل جدید در دانشگاه علمی کاربردی ایجاد شد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی با تاکید بر تقویت هویت دانشجویی دانشگاه ها بیان کرد: باید قوانین و حقوق دانشجویان به آنها اطلاع رسانی شود تا حق اعتراض داشته باشند که در این راستا بایستی مراکز مشاوره دانشگاه ها تقویت شود.

به گزارش ایرنا، سه هزار و ۳۴۳ اثر به دبیرخانه ششمین جشنواره درون دانشگاهی «رویش» ارسال شده بود که در پایان، استان تهران غرب با ۲۴ اثربرگزیده اول و استان‌های لرستان، تهران شرق و اصفهان نیز به صورت مشترک با ۶ اثر دوم و استان فارس هم با پنج اثر، سوم شد.

جشنواره «رویش» یکی از رویدادهای مهم فرهنگی دانشگاهی است که در آن توانمندی‌، دستاورد و استعدادهای نخبه کانون‌های فرهنگی، هنری و مذهبی دانشجویان دانشگاه جامع علمی‌ کاربردی معرفی و تجلیل می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha