هزار مقاله علمی پژوهشی از سوی استادان دانشگاه شهرکرد منتشر شد

شهرکرد -ایرنا -معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی مقالات علمی پژوهشی این مرکز علمی گفت: بیش از یک‌هزار مقاله پژوهشی معتبر از سوی ۳۷۰ هیات علمی این دانشگاه (سرانه هر هیات علمی ۲.۷ مقاله) در مجله‌های لاتین و فارسی، آی‌اس‌آی (ISI) و آی‌اس‌سی(ISC) به چاپ رسیده است.

احمد کیوانی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از این تعداد ۵۰ درصد معادل بیش از ۵۰۰ مقاله (سرانه هر هیات علمی ۱.۳) آی‌اس‌آی به چاپ رسیده است.

معاون دانشگاه شهرکرد با اشاره به رشد ۲۰۰ درصدی مراکز نوآوری و فناوری دانشگاه شهرکرد یادآور شد: تا پیش از این دانشگاه شهرکرد تنها دارای یک مرکز نوآوری درحال تکمیل بود اما با حمایت معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور امروز این مرکز تکمیل و افزون بر آن ۲ مرکز دیگر نیز فعال شده‌ است.

وی با بیان اینکه امسال ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از سه مرکز نوآوری این دانشگاه از محل منابع درونی و بیرونی مصوب شده است، افزود: برای راه‌اندازی مرکز نوآوری شماره ۲ دانشگاه، مقرر شد ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار از شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه اختصاص یابد که تاکنون ۳۰ میلیارد ریال برای تجهیز این مرکز جذب و هزینه شده است و مابقی معادل ۹۰ تا ۱۰۰ میلیارد ریال نیز برای احیا و راه‌اندازی برج فناوری دانشگاه هزینه می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد گفت: برای راه‌اندازی مرکز نوآوری شماره سه دانشگاه شهرکرد مربوط به صنایع چوب و مبلمان است که امسال با حمایت معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای احیای این مرکز و بیش از ۳۰ میلیارد ریال نیز برای تامین تجهیزات آن با حمایت وزارت عتف هزینه شده است.

امتیاز علمی دانشگاه شهرکرد در سطح بین‌الملل

کیوانی گفت: دانشگاه شهرکرد در بین یک‌هزار و ۷۹۹ دانشگاه جهان در رتبه‌بندی پایگاه تایمز، در جایگاه یک‌هزار و یک، در میان ۵۸ دانشگاه کشور در جایگاه ۳۳ و در کشورهای مسلمان گروه دی هشت (D۸) شامل کشورهای اندونزی، ایران، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، مالزی، مصر و نیجریه در بین ۴۶۳ دانشگاه جایگاه ۱۳۸ را دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد گفت: این دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی ایزو ۲۰۲۲ حوزه‌های موضوعی مهندسی و فناوری، علوم کشاورزی و دامپزشکی در میان دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفت.

وی یادآور شد: همچنین دانشگاه شهرکرد در بین دانشگاه‌های جامع کشور در رتبه‌بندی موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) در بین ۷۴ دانشگاه کشور در ردیف ۲۴ قرار دارد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهرکرد گفت: در راستای رسالت اجتماعی، بسترسازی برای اشتغال دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و امید آفرینی و در راستای تحقق شعار سال گرنت فناوری (جوانه) برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مقطع تحصیلات تکمیلی، کارشناسی‌ ارشد و دکترا گرفته شده و در همین ارتباط حدود ۱۰میلیارد ریال و به ازای تشکیل هر هسته فناور موفق پنج میلیارد ریال از شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه کمک هزینه گرفته شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح دستیار فناوری افزود: در همین ارتباط سال گذشته از ۱۱۸ نفر مصاحبه انجام شد که ۲۹ نفر برای صنایع و شرکت‌های دانش بنیان جذب شدند و امسال نیزتاکنون ۶۴ نفر مصاحبه و درحال جذب هستند.

به گفته کیوانی، همچنین نخستین نمایشگاه کار حضوری با ۴۰۰ مصاحبه دانشجویی از سوی صنایع بزرگ استان انجام و ۲۴ دانشجو و فارغ‌التحصیل از سوی صنایع استان جذب شدند.

وی یادآور شد: دانشگاه شهرکرد با برگزاری ۱۰۴ دوره مهارت‌افزایی، کاریابی تخصصی و هدایت شغلی برای چهار هزار و ۲۴۰ دانشجو، در بین سه دانشگاه برتر کشور قرار گرفت.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهرکرد گفت: راه‌اندازی پژوهشکده مساله‌محور، مراکز شتاب‌دهی، برگزاری دوره‌ای نمایشگاه کار، مدرسه، کارآفرینی، دوره‌های مهارتی تخصصی، اردوهای راهیان پیشرفت از دیگر برنامه‌های این معاونت است.

وی ادامه داد: امید می‌رود با روند کنونی توسعه کیفی فعالیت‌های پژوهشی، فناوری و نوآوری دانشگاه در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم کسب مرججعت علمی و فناوری در سطح ملی و بین المللیف شاهد ارتقای جایگاه دانشگاه شهرکرد و نمود نقش آفرینی بیش از پیش این دانشگاه در مسیر پیشرفت، پژوهش و فناوری کشور باشیم.

فعالیت ۱۳ هسته پژوهشی در دانشگاه شهرکرد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد با تاکید برحرکت دانشگاه‌ها به سمت کارآفرینی و ثروت‌آفرینی افزود: تلاش شده دانشگاه‌ها در مسیر طرح مسائل اجتماعی، بسترسازی اشتغال و امیدآفرینی گام بردارند.

به گفته کیوانی، شمار هسته‌های پژوهشی دانشگاه شهرکرد با ۳۰ درصد افزایش از۱۰ به ۱۳هسته، شرکت‌های دانش بنیان با ۲۰ درصد افزایش به ۶ شرکت و با افزایش سه درصدی واحدها زمینه اشتغال ۶۲ نفر در۲۴ واحد مرکز رشد دانشگاه شهرکرد فراهم شده است.

وی ادامه داد: در ارتباط با امید آفرینی و بسترسازی اشتغال نیز ۲۱ تفاهم‌نامه همکاری با جامعه و صنعت با صنایع بزرگ درون و بیرون استانی منعقد شده است که در نهایت زمینه انعقاد قراردادهای پژوهشی، مشاوره‌ای و همکاری در پرژوه‌های کاربردی مشترک است.

کیوانی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی قراردادهای برون دانشگاهی اظهار داشت: از اول سال تاکنون ۲۵ فقره قرارداد با صنایع بزرگ درون و برون استان معادل ۲۰ میلیارد ریال منعقد شده‌ است و تلاش می‌شود در قالب این قراردادها مشکلات و معضلات صنایع در قالب برون‌سپاری با کمک اعضای هیات علمی و دانشجویان حل شود.

به گزارش ایرنا، دانشگاه شهرکرد بیش از ۶ هزار دانشجو ، ۴۰۰ استاد و ۲۳ هزار و ۲۲۰ دانش آموخته دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha