۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۱
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85261112
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

درخواست کمک نظامی اضطراری ۱۰ میلیارد دلاری اسرائیل از آمریکا

تهران- ایرنا- روزنامه نیویورک تایمز درحالیکه رژیم صهیونیستی شکست سختی را در برابر نیروهای مقاومت متحمل شده، خبر داد که اسرائیل درخواست کمک نظامی فوری ۱۰ میلیارد دلاری از آمریکا کرده است.

به گزارش ایرنا، این روزنامه آمریکایی به نقل از سه مقام آگاه نوشت که اسرائیل از آمریکا ۱۰ میلیارد دلار کمک فوری نظامی درخواست کرده است.

به نوشته این روزنامه، این بسته کمکی در حال حاضر توسط کنگره با هماهنگی کاخ سفید آماده شده و شامل منابع مالی برای اوکراین، تایوان و مرز مکزیک- آمریکا خواهد شد.

چاک شومر رهبر اکثریت سنا اخیرا در جریان سفر به تل آویو گفت که قانونگذاران آمریکایی در مورد ارائه مهمات ۱۵۵ میلی‌متری، مهمات جایگزین برای سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین، بمب‌های هدایت شونده دقیق، کیت‌های «مهمات تهاجم مستقیم مشترک» (JDAM) برای تبدیل بمب‌های استاندارد به مهمات دقیق، گفتگو کردند.

پس از شروع طوفان عملیات الاقصی از سوی نیروهای مقاومت فلسطین، آمریکا به درگیری بین نیروهای حماس و رژیم صهیونیستی ورود کرد و کمک‌های زیادی را برای تل آویو در نظر گرفته است.

واشنگتن بدون توجه به تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار غیرنظامیان، از این رژیم حمایت می‌کند.

آمریکا همچنین برای حمایت از اسرائیل ناوهای هواپیمابر و نیروهایی به سواحل فلسطین اشغالی اعزام کرده است که به ادعای برخی از مقام‌های واشنگتن این اقدامات برای بازدارندگی و جلوگیری از گسترش درگیری به دیگر نقاط خاورمیانه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha