راه‌اندازی تاکسی هوایی از فرودگاه سمنان در انتظار کسب مجوز است

سمنان- ایرنا- مدیر فرودگاه سمنان گفت: راه اندازی پروازها از فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان با تاکسی هوایی(ایر تاکسی) از گزینه‌های پیشنهادی بوده که با وجود داشتن سرمایه‌گذار در انتظار کسب مجوز از مراجع ذیصلاح است.

"تاکسی هوایی(ایر تاکسی) اصطلاح کلی است که برای انواع هواپیماهای دربستی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عبارتی هواپیمای سبک یا حتی فوق‌ سبک است و می‌تواند با حداقل ظرفیت ممکن که چیزی در حدود ظرفیت یک تاکسی یا اتوبوس معمولی است ،در مسیرهای کوتاه مسافران را جابه‌جا کند."

حسین شجاعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: برقراری تاکسی هوایی تاکنون در هیچ یک از فرودگاه‌های کشور انجام نشده است و مدیریت بیشتر فرودگاه ها پیگیر این موضوع هستند.

وی ادامه داد: برقراری پرواز تاکسی هوایی نیازمند دریافت مجوز از دستگاه‌های مرتبط و انجام روند اداری است که این کارها در دست پیگیری قرار دارد.

شجاعی تصریح کرد: سرمایه‌گذار برای برقراری پرواز تاکسی هوایی در فرودگاه سمنان وجود دارد و باید منتظر اخذ مجوزهای لازم بود.

وی اضافه کرد: فعال‌سازی تاکسی هوایی موجب ارتباط بهتر بین فرودگاه‌های استان سمنان و فرودگاه‌های استان‌های همجوار می‌شود و در نهایت به اقتصاد کمک خواهد کرد.

مدیر فرودگاه سمنان گفت: توسعه هوانوردی عمومی با هواپیماهای سبک و کوچک با عنوان تاکسی هوایی در فرودگاه‌هایی از جمله فرودگاه سمنان ‌کمک کننده به توسعه و رونق استان است و تحقق این راهبرد جزو برنامه‌های دولت سیزدهم و در مسیر عملیاتی شدن قرار دارد.

راه‌اندازی «تاکسی هوایی» از فرودگاه سمنان در انتظار مجوزها است

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان جزو ۲۵ فرودگاه کشور دارای مزر هوایی و پرواز بین‌المللی است.

فرودگاه مرکز استان سمنان در ۱۰ کیلومتری جاده سمنان - مشهد واقع شده است و سابقه تاسیس آن به سال ۱۳۵۵ بر می گردد.

طبق گزارش‌ها، از سال ۱۳۹۴ تاکنون بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز فرودگاه سمنان هزینه شده و جزو فرودگاه‌های بین‌المللی کشور است که ظرفیت خوبی برای توسعه این شهر و استان محسوب می‌شود و اکنون این سرمایه‌گذاری عظیم غیرفعال است.

وسعت مجموعه فرودگاه سمنان نیز در ابتدا ۲۶۰ هکتار بود که به ۳۷۰ هکتار افزایش یافت و دارای باند فرودگاهی به طول سه هزار و ۱۰۰ متر است.

چهاردهم آبان ۹۸ بود که نخستین پرواز هواپیمای مسافربری از نوع Atr ۷۲ به شماره پرواز ۳۴۶۶ و ظرفیت ۶۵ نفر از فرودگاه سمنان به مقصد مشهد مقدس انجام شد و در اسفند ماه همان سال با شیوع کرونا پروازها در این فرودگاه لغو شد.

نخستین پرواز بین‌المللی از این فرودگاه به مقصد نجف اشرف نیز با ۱۰۰ درصد ظرفیت هواپیمای ایرباس ۳۲۰ دهم و سیزدهم شهریور انجام و دوباره پروازها متوقف شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha