درنگی در جمع علاقه‌مندان به شیخ ابراهیم زکزاکی در مشهد+فیلم

مشهد-ایرنا- شب گذشته خبری منتشر شد مبنی بر این که امروز یکشنبه شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه وارد مشهد می‌شود و ساعت استقبال از او ۹ صبح امروز یکشنبه در میدان شهدای نیروی هوایی مشهد اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا اقشار مختلف مردم از زن و مرد و ملیتهای مختلف طلاب "جامعة المصطفی" تا جمعی از مردم مشهد و تعدادی از تشکلهای دانشجویی پیش از ساعت ۹ در محل میدان شهدای نیروی هوایی در نزدیک فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با در دست داشتن پرچمهای ایران، فلسطین، لبنان و جنبشهای مقاومت اسلامی حاضر بودند.

"کلنا احمد یا ابا احمد/ هم غزه هم لبنان، مقاومت بی امان/ مرگ بر آمریکا/ مرگ بر اسرائیل" از جمله شعارهایی بود که پیش از ورود شیخ زکزاکی سرداده می‌شد.

که شعار "کلنا احمد یا ابا احمد" به معنای "همه ما احمد هستیم ای پدر احمد" که در این تجمع خطاب به شیخ زکزاکی سرداده شد به نام پسر بزرگ و شهید شیخ یعنی احمد اشاره دارد.

درنگی در جمع علاقه‌مندان به شیخ ابراهیم زکزاکی در مشهد+فیلم

یکی از طلاب نیجریه ای جامعة المصطفی در خصوص علت حضور در آیین استقبال از شیخ زکزاکی گفت: رهبر ما سالها حصر و زندانی بوده است و یک شیعه انقلابی واقعی است و به شوق دیدار او امروز در اینجا حاضر شدم.

"سلیمان ادریس محمد" افزود: به دشمنان اسلام به خصوص صهیونیستها که از مقاومت فلسطین ضربه سختی خوردند اعلام می‌کنیم بدانند امروز زمان اسلام است و زمان ظلم استکبار به پایان رسیده و مقدمه ظهور حضرت مهدی(عج) در حال آماده شدن است.

یکی از مردم مشهد نیز که خود را به این تجمع رسانده بود به خبرنگار ایرنا گفت: وقتی به عنوان یک ایرانی می بینیم چیزهایی که برای ملت و مردم ما هدف و انگیزه است در جاهای مختلف دنیا هم به این عناصر عشق می ورزند لذت می بریم.

علی محمدی افزود: چیزهایی که در ملت خود داریم مختص ما نیست، عشق و علاقه به عدالت، آزادی و مقدمه سازی برای ظهور حضرت مهدی (عج) همه این عناصر چیزهایی است که در شیخ ابراهیم زکزاکی این عالم بزرگوار و مبارز می‌بینیم. او مجاهد فی سبیل الله است و همه دلهای ما جذب او شده است.

درنگی در جمع علاقه‌مندان به شیخ ابراهیم زکزاکی در مشهد+فیلم

یکی از طلاب پاکستانی جامعة المصطفی هم به خبرنگار ایرنا گفت: زکزاکی با الهام از انقلاب ایران و امام خمینی (ره) اسلام را در کشور خود تبلیغ کرد.

"محمد اسحاق" از پاکستان ادامه داد: زکزاکی خود نیز یک شیعه انقلابی است و خانواده و فرزندان خود را برای اسلام فدا کرد و ما هم باید یاد بگیریم که برای اسلام فدا شویم.

حدود ساعت ۱۰ هواپیمای حامل شیخ ابراهیم زکزاکی وارد فرودگاه مشهد شد و رهبر شیعیان نیجریه پس از ورود مورد استقبال استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسوولان استانی قرار گرفت. در حدود ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه نیز خودرو حامل رهبر شیعیان نیجریه به محل استقبال مردمی رسید و به هنگام ورود خودرو شیخ زکزاکی، مردم حاضر در میدان شهدای نیروی هوایی مشهد شعار "صل علی محمد بوی خمینی آمد" و "صل علی محمد، یار امام خوش آمد" سر دادند و خودرو او را تا چند متر همراهی کردند.

یادآور می شود هنوز برنامه ای از دیدارهای احتمالی و مدت زمان سفر شیخ زکزاکی در مشهد اعلام نشده است.

شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه صبح روز چهارشنبه هفته گذشته ۱۹ مهر ماه به همراه همسرش وارد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تهران شد.

وی و همسرش روز شنبه به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی رفتند که رهبر انقلاب در این دیدار شیخ زکزاکی و همسرش را مظهر مجاهد حقیقی فی سبیل الله خواندند و ضمن آروزی توفیق برای این خانواده بیان کردند: دیدار با شما بسیار خوشحال کننده بود، امیدواریم که بتوانید مجاهدت خود را ادامه دهید.

همچنین دانشگاه تهران شب گذشته طی مراسمی دکترای افتخاری خود را به شیخ زکزاکی اهدا کرد. در این مراسم حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامعلی حدادعادل، علی اکبر صالحی، سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران، قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزیر علوم، مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها و حسن مسلمی نایینی رییس جهاد دانشگاهی حضور داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha