تکمیل شبکه آبیاری شمیلِ بندرعباس تشنه اعتبار است

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: شبکه آبیاری و زهکشی دشت شمیل هرمزگان تاکنون ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و نیازمند تامین به موقع و کافی اعتبار برای سرعت بخشی به اجرای طرح است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه‌ای هرمزگان، جمشید عیدانی روز سه‌شنبه افزود: شبکه آبیاری و زهکشی دشت شمیل شامل ۲ فاز است که مساحتی معادل یک‌هزار هکتار را شامل خواهد شد تا از این طریق آب مورد نیاز برای مصارف کشاورزی دشت شمیل از محل سدهای شمیل و نیان تامین شود.

وی ادامه داد: از دیگر مزایا و اهداف پیش‌بینی شده برای اجرای این طرح می٬توان به افزایش عملکرد تولید محصولات کشاورزی، جلوگیری از افت سطح آبخوان، کاهش کیفیت آب زیرزمینی، جلوگیری از فرونشست زمین و مدیریت بهینه منابع آب و خاک دشت شمیل اشاره کرد.

عیدانی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۴ درصدی این طرح توضیح داد: پاکسازی و بازگشایی مسیرها، حفاری ترانشه و لوله‌گذاری با لوله پلی اتیلن ۱۰ بار، به قطرهای ۳۱۵ تا ۲۰۰ میلی‌متر به طول چهار هزار و ۴۰۰ متر و نصب انشعابات و اتصالات خطوط اصلی بخشی از عملیات‌هایی بوده که تاکنون به مرحله اجرا رسیده است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای هرمزگان با بیان اینکه پیمانکار مرحله هشتم این طرح انتخاب و قرارداد مربوطه نیز امضا شده است، ادامه داد: احداث حوضچه شیرآلات، نصب شیرآلات مربوطه، تکمیل انشعابات حوضچه‌های آبگیر فرعی، اجرای بتن تکیه‌گاه زانو و نصب سه راهی‌های پلی اتیلن در خطوط، بخشی از مراحل باقی مانده این طرح است که با تامین ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار، کار با سرعت بیشتری طی خواهد شد.

عیدانی خاطرنشان کرد: این طرح شامل ۲ فاز است که ۵۰۰ هکتار فاز نخست آن با پیشرفت ۱۰۰ درصدی به‌منظور تامین آب از کانال‌های روباز اجرا شده که عملیات بهسازی، لایروبی، مرمت تاسیسات آبگیری و انتقال آن کامل انجام گرفته و آماده تحویل آب در نقاط مصرف است.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی فاز دوم نیز با مساحت ۵۰۰ هکتار از طریق احداث خط لوله با پیشرفت ۶۸ درصدی در حال انجام است، گفت: عملیات لوله‌گذاری پایان یافته احداث ابنیه فنی در حال انجام است و در صورت تامین اعتبار موردنظر، انتظار می‌رود تا پایان سال به بهره‌برداری کامل برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha