۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۸:۴۳
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85252615
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمل و جابجایی ۱۱ هزار راس دام در ایلام با مجوز دامپزشکی

ایلام - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: ۱۱ هزار راس دام سبک و سنگین در ۶ ماهه نخست سال جاری با مجوز و نظارت دامپزشکی در نقاط مختلف استان جابجا شده است.

یونس احمدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همچنین در این مدت ۲۵۰ تن غذای دام و طیور و سه میلیون و ۹۵۱ هزار قطعه مرغ زنده در داخل استان با مجوز و نظارت دامپزشکی حمل و جابجا شده است.

وی افزود: یکهزار تن دان مرغ، یکهزار و ۴۵۶ تن شیر، مرغ زنده ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه و دام زنده ۵۶۰۰ راس از ایلام با نظارت و مجوز دامپزشکی ایلام به خارج از استان حمل و ارسال شد.

احمدی یادآور شد: در حوزه واکسیناسیون نیز برای سه میلیون و ۸۸۴ هزار نوبت سر دام سبک و سنگین در برابر بیماری های مختلف مایه کوبی انجام شده است.

وی اضافه کرد: نظارت بر کشتارگاه ها، خودروهای حمل دام و طیور، کارخانجات تولید خوراک دام و طیور، بسته بندی و قطعه بندی مرغ و گوشت، بسته بندی تخم مرغ، تولید و حمل شیر و شرایط بهداشتی واحدهای دامپروری توسط دامپزشکی استان در طول سال انجام می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۳۳ هزار و ۴۵۷ مورد بازدید مشترک و تخصصی در حوزه بهداشت و سلامت مراکز عرضه فراورده های خام دامی اعم از مرغ، گوشت قرمز، ماهی، شیر و تخم مرغ صورت گرفته است.

احمدی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال تاکنون ۱۶۸ نفر متخلف به دستگاه قضا معرفی شده است، ابراز کرد: در این مدت هفت واحد متخلف پلمب و ۴۴ تن انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی، ضبط و معدوم شده است.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین است.

از ۴۵۰ واحد مرغداری در این استان، کمتر از ۲۰۰ واحد فعال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha