فرماندار: لایروبی مسیل رودخانه‌های فیروزکوه در دولت سیزدهم بی‌سابقه است

فیروزکوه - ایرنا - فرماندار فیروزکوه گفت: با نگاهی که دولت مردمی سیزدهم به ساماندهی مسیل‌ رودخانه ها و کاهش خطر و بلایا در این شهرستان داشتند، اقدامات صورت گرفته در این حوزه در مقایسه با چند سال گذشته بی‌سابقه بوده‌است.

به گزارش ایرنا، محمد حیدری منش صبح روز دوشنبه در بازدید از چند مسیل رود شهرستان فیروزکوه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص لایروبی اظهار داشت: اقدامات خوبی در زمینه ساماندهی مسیلها رقم خورده که یکی از آنها در روستای آتشان است که در سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده و امیدواریم شاهد موثر بودن این ساماندهی ها در جلوگیری از سیل و بلایای طبیعی باشیم.

فرماندار: لایروبی مسیل رودخانه‌های فیروزکوه در ولت سیردهم بی‌سابقه است


وی خاطرنشان کرد: لایروبی و ساماندهی مسیل‌ها از دغدغه های مردم روستای آتشان است؛ در مسیل جوری در منطقه با بازدید استاندار تهران و دستور وی مبنی بر اینکه به سرعت مسائل این منطقه حل شود، لایروبی کامل این مسیل را انجام دادیم و بخشی از دغدغه اساسی اهالی روستا حل شد.

حیدری منش افزود: با تخصیص اعتبار از سوی استانداری تهران بحث ساماندهی مسیل دروازوک و مسیل واقع در دره زروان در روستای آتشان انجام شد؛ در دره دروازوک دیوار حائل ساماندهی سیلاب و پلی را احداث کردیم که برای پیشگیری از ورود سیلاب به منازل اهالی است.

این مسئول اضافه کرد: همچنین در زروان دره نیز اداره کل منابع طبیعی استان تهران در حال ساخت سیل‌بند هستند که این فرآیند برای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی است که پس از بارش‌های طولانی در منطقه شکل می‌گیرد.

فرماندار: لایروبی مسیل رودخانه‌های فیروزکوه در ولت سیردهم بی‌سابقه است


حیدری منش یادآور شد: پیرو قولی که به مردم فیروزکوه با حضور استاندار تهران دادیم که قبل از ورود به فصل سرما پروژه‌های سیلاب و مدیریت آبخیزداری منطقه انجام شود که این کار انجام شده و در مهر ماه با هشدارهایی که پیرامون بارش داریم بخش زیادی از دغدغه ما در مسیل‌های قبلی حل شده است.

به گزارش ایرنا، ساعت ۱۷:۱۰ دقیقه ۶ مرداد ۱۴۰۱ گزارشی مبنی بر وقوع سیل در روستای حبله رود شهرستان فیروز کوه اعلام شد و جاری شدن سیل جاده های منتهی به حبله رود را مسدود کرد، خانه های زیادی تخریب شد و در این سیل ۱۵ نفر از روستاییان روستای مزداران شهرستان فیروز کوه جان خود را از دست دادند و پس از گذشت ۱۲ روز از زمان وقوع سیل آخرین مفقودی پیدا شد.

شهرستان فیروز کوه با جمعیت سیال ۵۰ تا ۱۵۰ هزاز نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha