سازمان ملی سنجش فعالیت‌های آموزشی را به دور از لابی‌گری نظارت می‌کند

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان ملی سنجش و ارزیابی نظام آموزشی کمک می‌کند تا به دور از لابی‌گری‌ها، کار نظارت بر فعالیت‌های آموزشی انجام شود.

مهرداد ویس‌کرمی در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ماده واحده «تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور» که ۱۰ مهرماه از سوی رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد، اظهار داشت: تشکیل این سازمان باعث می‌شود تا کار نظارت بر فعالیت‌های آموزشی به دور از لابی‌گری‌ها انجام شود.

وی افزود: سازمان ملی سنجش و ارزیابی نظام آموزشی زیر نظر رئیس جمهور و به دور از اعمال نظرهای جریانات سیاسی و لابی‌گری‌های اجتماعی کار نظارت بر فعالیت‌های آموزشی را انجام خواهد داد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: سازمان ملی سنجش و ارزیابی نظام آموزشی مستقل از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کار ارزیابی را انجام می‌دهد و همین مساله باعث می‌شود تا کار نظارت و ارزیابی دقیق‌تر و به دور از منفعت طلبی و مصلحت سنجی‌ها انجام شود.

ویس‌کرمی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزیابی برای نظارت بر فعالیت‌های آموزشی توسط رئیس جمهور خلاف قانون نیست مضافاً اینکه طبق اطلاعاتی که بنده در اختیار دارم این سازمان با پیشنهاد دولت و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل و تاسیس شده و این شورا می‌تواند کار سیاست گذاری را در حوزه فعالیت‌های آموزشی داشته باشد.

به گزارش ایرنا، هفته گذشته رئیس جمهور، ماده واحده «تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور» را برای اجرا به وزارت علوم، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و امور استخدامی و ستاد تعلیم و تربیت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با هدف استقرار نظام جامع رصد، نظارت، ارزیابی، اعتبارسنجی، رتبه بندی و تضمین کیفیت در نظام آموزش کشور به صورت یک سازمان مستقل زیر نظر رییس جمهور تشکیل خواهد شد.

قرار است نهادی فرادستگاهی، فارغ از سوگیری‌ها و اقدامات جزیره‌ای و تعارض منافع، با تعریف استانداردهای آموزشی بر اساس علوم روز دنیا و نیازها و ضرورت‌های کشور، با حمایت رئیس جمهور، تصمیمات و اقدامات مهمی را در عرصه آموزش کشور اتخاذ کند.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha