بروجردی: مجلس دوازدهم در شرایط خاص منطقه‌ای کار خود را آغاز می‌کند

تهران- ایرنا- رئیس سنی مجلس دوازدهم گفت: مجلس دوازدهم در حالی کار خود را آغاز می‌کند که منطقه دارای شرایط خاصی است و همین مساله باعث شده تا مجلس دوازدهم وظیفه خطیری بر عهده داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، علاءالدین بروجردی روز دوشنبه در جلسه افتتاحیه مجلس دوازدهم  افزود از میهمانان گرامی که در جلسه افتتاحیه مجلس اعم از مقامات کشوری و لشکری و دیگر مهمانان تقدیر و تشکر می‌کنم.

رئیس سنی مجلس دوازدهم اظهار داشت: مجلس دوازدهم در حالی کار خود را آغاز می‌کند که ملت ایران در غم از دست دادن رئیس جمهور و وزیر امور خارجه خود و همچنین امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی و دیگر همراهانشان به سر می‌برد.

وی افزود: هرگز قابل باور نبود که مجلس دوازدهم در شرایطی کار خود را آغاز کند که ما در غم از دست دادن رئیس جمهورمان باشیم اما آنچه که در این شرایط باعث تسلای خاطر است وجود وجود رهبر معظم انقلاب است که در ساعات اولیه سقوط بالگرد رئیس جمهور فرمودند که این حادثه هیچ خللی در پیشبرد امور و انجام کارها ایجاد نمی‌کند.

بروجردی عنوان کرد: در مسیر پیشبرد امور گام گذاشته که منطقه ما در شرایط خاصی به سر می‌برد و همین مسئله باعث شده تا مجلس دوازدهم وظیفه خطیری در این شرایط بر عهده داشته باشد.

وی اظهار داشت: آنچه موجب تسلی خاطر است، وجود مبارک رهبری حضرت آیت الله خامنه ای است که در همان ساعت نخست ضایعه غمبار به مردم ایران اطمینان داد که خللی در امور کشور وارد نمی‌شود و مجلس دوازدهم در مسیر حرکت به سمت قله پیشرفت رفته آن هم در شرایطی که منطقه در مسیر تحولات حساس قرار دارد و ما وظیفه خطیر داریم.

بروجردی خاطر نشان کرد: منتخبان ملت بزرگ ایران نماد و تجلی وحدت ملی هستند و حرکت کشور به سمت رفاه، آسایش، امنیت و تحقق اهداف و سیاست‌های کلان تعیین شده از سوی رهبری جز از طریق ایجاد همبستگی ملی میسر نمی‌شود و این اصل با تضارب آرا و اختلاف نظر کارشناسی تعارض ندارد.

مجلس دوازدهم با همه توان برای تقویت اقتصاد ملی می‌کوشد

وی خاطر نشان کرد: در آستانه سند چشم‌انداز ۲۰ ساله قرار داریم که پایان آن سال آینده است، کشور ما اینک در عرصه اقتدار ملی فراتر از سند چشم‌انداز قرار دارد ولی در برخی از عرصه‌ها به ویژه عرصه اقتصادی دچار کاستی و نارسایی است، بدون تردید مجلس دوازدهم با همه توان برای تقویت اقتصاد ملی خواهد کوشید تا با رفع موانع پیش روی اقتصاد ملی یاری‌گر قوه مجریه در حل این مشکلات از طریق بهره‌گیری توانمندی‌های ملی و ظرفیت‌های مردمی باشد به ویژه آن که امسال سال جهش تولید با مشارکت مردمی است که ما نمایندگان آنها در خانه ملت هستیم.

وی افزود: مهمترین رسالت مجلس دوازدهم تلاش در جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است که مورد تأکید و عنایت ویژه مقام معظم رهبری است. ما در مقطع بسیار حساس و تاریخی در بعد تمدن‌سازی هستیم، بدیهی است دشمنان انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران این امر مهم را برنمی‌تابند و با تمام قوا به مقابله با جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهند اما ملت بزرگ ایران با بهره‌گیری از رهنمودهای رهبر فرزانه خویش همان‌گونه که آمریکا را در عرصه دانش هسته‌ای شکست دادند و ما امروز بر همه ابعاد این دانش پیچیده مسلط هستیم در دیگر عرصه‌ها با همت مسئولان جهادی همچنان استوار در این مسیر حرکت خواهند داد.

بروجردی خاطر نشان کرد: از همه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و مسئولین امنیتی و انتظامی که جان بر کف در جهت امنیت پایدار کشور تلاش می‌کنند تشکر و قدردانی می کنم، وظیفه حتمی مجلس شورای اسلامی و دولت محترم این است که در این شرایط حساس با تخصیص بودجه لازم حمایت خود را از نیروهای مسلح و نهادهای امنیتی و انتظامی به عمل آورد.

بروجردی افزود: مبارزه با فساد به یک اصل جدی در جهت پیشبرد کشور و برقراری عدالت است ولی در این زمینه باید از شعارزدگی عبور کرد و مبارزه را به سمت مبارزه با ریشه‌های فساد سوق داد. برای همین است مبارزه فساد نیازمند یک روش علمی و همه‌جانبه است، برای جلوگیری از فساد افزون بر مجازات‌های متناسب باید از روش‌های پیشگیرانه استفاده کرد.

وی تصریح کرد: هنر ارگان‌های نظارتی در این زمینه پیشگیری از وقوع فساد و نه اعلام آن پس از وقوع است که علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد.

بروجردی با بیان این که اساس سیاست خارجی کشور سه اصل عزت، حکمت و مصلحت است، افزود: اولین اولویت در سیاست خارجی توجه به کشورهای همسایه و کشورهای اسلامی است که شهدای بزرگوار آیت‌الله رئیسی و امیرعبداللهیان در این عرصه خوش درخشیدند.

وی تصریح کرد: تقویت روابط با کشورهای جهان بر مبنای احترام متقابل و حفظ مواضع ملت شریف ایران دستورالعمل حاکم بر سیاست خارجی است، در تأمین نیازهای کشور باید همسایگان در اولویت قرار داشته باشند. مبارزه با نظام سلطه که ایالت متحده آمریکا نماد آن در جهان کنونی است، اصل اساسی سیاست خارجی کشور است.

وی افزود: عملیات عظیم و تاریخ‌ساز وعده صادق که با تدبیر، هوشمندی و نگاه الهی فرمانده معظم کل قوا و شجاعت رئیس شهید شورای امنیت ملی صورت گرفت در پی این عملیات جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه به میزان قابل توجهی ارتقا یافت و کشورهای منطقه متوجه شدند که تنها کشوری که توان مقابله عملی با سیاست‌های ظالمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی را دارد جمهوری اسلامی ایران است. این عملیات پاسخی قاطع به تعرض رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق بود.

بروجردی افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان جنگ‌طلبی نیست بلکه برقراری امنیت پایدار و همکاری با کشورهای منطقه است، اگرچه در برابر هرگونه تجاوز و زورگویی با قاطعیت اقدام خواهند نمود.

معاون اجرایی مجلس: کارآمدسازی، شفاف‌سازی و هوشمندسازی در دستور کار معاونت اجرایی مجلس است

معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی هم گفت: بهره‌گیری از ابزارها و شیوه‌های نوین با قابلیت‌های جدید در راستای کارآمدسازی، شفاف‌سازی و هوشمندسازی در دستور کار این معاونت است.

علیرضا شریفی گفت: در آغاز نام و یاد شهیدان به خصوص سید شهیدان اهل خدمت خادم‌الرضا شهید جمهور حضرت آیت‌الله رئیسی و هیات همراه را گرامی‌ می‌دارم و به محضر پاک حضرت امام (ره) و شهدای انقلاب درود فرستاده و از درگاه الهی برای دوام و سلامتی مقام معظم رهبری مسئلت دارم.

معاون اجرایی مجلس با خیر مقدم به مهمانان حاضر در این مراسم افزود: سر تعظیم در پیشگاه خداوند فرود می‌آوریم که توفیق پیدا کردیم در اینجا حضور پیدا کرده و در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب شاهد آغاز دوره دیگری از قوه مقننه با همراهی و همدلی همه عزیزان باشیم. حوزه اداری و اجرایی مجلس شورای اسلامی با بهره‌گیری از تجربه ۱۱ دوره پیشین نسبت به اتخاذ تمهیدات شایسته برای آغاز به کار مجلس دوازدهم اقدام کرده است.

وی یادآور شد: مدیریت دانش و توانمندی در کنار بهره‌گیری از تجربه‌ها و آموزه‌های دوره‌های پیشین با بهره‌گیری از ابزارها و شیوه‌های نوین با قابلیت‌های جدید در راستای کارآمدسازی، شفاف‌سازی و هوشمندسازی در دستور کار بوده و در دسترس نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت تا امکان ورود به نظام مسائل کشور با محوریت تقنینی و نظارتی برای نمایندگان فراهم گردد.

شریفی با اشاره به برگزاری جلساتی برای آشنایی منتخبان دوره دوازدهم مجلس با حوزه قانون‌گذاری و نظارت گفت: این جلسات با استقبال مواجه شد و مجموعه اداری و اجرایی مجلس شورای اسلامی برای همراهی با وکلای ملت آمادگی لازم را دارد.

وی به نمایندگان دوره یازدهم مجلس خداقوت گفت و از همه عوامل اجرایی، انتظامی، امنیتی و اعضای ستاد برگزاری افتتاحیه دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی را قدردانی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha