۷ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۴
کد خبرنگار: 1475
کد خبر: 85490495
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جای خالی شهید جمهور در مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم

تهران- ایرنا- دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی با حضور منتخبان ملت و جمعی از میهمانان داخلی و خارجی برگزار شد که جای خالی شهید جمهور کاملا نمایان بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا،مراسم افتتاحیه ‌دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه هفتم خرداد ماه با حضور جمعی از شخصیت‌های لشکری و کشوری و سران قوا در حال برگزاری است، از ساعاتی قبل از آغاز مراسم، تمهیدات نظامی و امنیتی برای افتتاحیه مجلس دوازدهم از مترو تا صحن بهارستان فراهم شده بود.

در این مراسم بیش از ۲۲۰ خبرنگار داخلی و خارجی مراسم را پوشش دادند، خبرنگاران و عکاسان داخلی و خارجی پس از دریافت کارت‌های ویژه خود به داخل صحن مجلس راهنمایی شدند، تمامی راهروهای ورودی مجلس مزین به تصاویری از مراسم اختتامیه یازده دور مجلس شورای اسلامی بود.

جایگاه میهمانان مملو از افرادی بود که برای مراسم افتتاحیه آمده بودند، یگان موزیک دژبان ارتش جمهوری اسلامی هم اولین گروهی بود که با حضور در جایگاه خود را برای برگزاری مراسم افتتاحیه آماده می کرد. امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش اولین میهمانی بود که در ساعت ۷:۱۵ دقیقه وارد صحن شد و در جایگاه میهمانان نشست.

این مراسم یک غایب ویژه دارد و جای خالیش در این مراسم حس می شود آری شهید جمهور آیت الله رییسی. هم او که جانش را در راه خدمت فدا کرد و جاودانه ماند دقیقا چهارسال پیش در چنین روزی ۷ خرداد ماه سال ۹۹ در کسوت رییس قوه قضاییه کنار رییس جمهور وقت و سید حسن خمینی در ردیف میهمانان نشست و نظاره گر افتتاحیه مجلس یازدهم بود.

دقایقی قبل از آغاز مراسم، منتخبان جدید ملت یکی پس از دیگری وارد صحن شدند و با راهنمایی عوامل اجرایی در صندلی های خود مستقر می شدند، احمد وحیدی وزیر کشور، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، صولت مرتضوی، وزیر رفاه، محمد مهدی اسماعیلی ، وزیر ارشاد، بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، محسن منصوری معاون اجرایی رییس جمهور ،سردار قآنی، فرمانده سپاه قدس، زاکانی شهردار تهران، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان از جمله میهمانانی بود که در ابتدای شروع جلسه در صحن حضور یافتند. جایگاه مقامات ارشد نظامی هم در ردیف دوم بود.

از نکات جالب این افتتاحیه حضور یکی از نمایندگان با لباس محلی بختیاری و احوالپرسی گرم غلامرضا تاج گردون منتخب مردم گچساران با رسایی نماینده مردم تهران بود. تاج گردون در دوره یازدهم به دلیل رد اعتبار نامه نتوانست به مجلس راه یابد.

ساعت ۸:۱۲ دقیقه هم آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان محمد مخبر سرپرست قوه مجریه، غلامحسین محسنی اژه ای رییس قوه قضاییه و محمد باقر قالیباف، محمدی گلپایگانی ، مدیر دفتر رهبر انقلاب ،ناطق نوری، غلامعلی حداد عادل، علی لاریجانی روسای سابق مجلس و سید حسن خمینی وارد صحن علنی شدند.

حجت الاسلام حسن روحانی، محمود احمدی نژاد، حجت الاسلام آملی لاریجانی نیز از غایبان این مراسم بودند.

سپس زنگ افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ساعت ۸:۲۳ دقیقه به ریاست علاءالدین بروجردی رییس سنی هیات رییسه مجلس به صدا در آمد، وی از قاری قران خواست برای تلاوت آیاتی از کلام الله مجید در جایگاه حضور یابد.

بعد از قرائت پیام مقام معظم رهبری از سوی آیت الله محمدی گلپایگانی به مناسبت افتتاحیه مجلس و تاکید معظم له مبنی بر اینکه مجلس باید آرامش بخش و امید آفرین باشد علاءالدین بروجردی، رییس سنی مجلس  که ریاست جلسه را برعهده نطق خود را ایراد کرد و در ادامه احمد وحیدی وزیر کشور که به نشانه عزا پیراهن مشکی بر تن داشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور آیت الله رییسی گزارشی از روند برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.

در این مراسم کلیپی از دستاوردهای شهید آیت الله رییسی پخش شد که هنگام پخش این کلیپ محمد مخبر سرپرست نهاد ریاست جمهوری و جمعی از وزیران دولت اشک می ریختند.

منتخبان پس از پایان جلسه برای تجدید میثاق با امام راحل به حرم امام خمینی(ره) رفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha