دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی: تحریم انتخابات مغایر وظیفه احزاب است

تهران - ایرنا - دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی گفت: طبق قانون احزاب، حضور و مشارکت در انتخابات یکی از وظایف ذاتی احزاب است و اگر حزبی نخواهد در انتخابات شرکت کند یا نیت تحریم انتخابات داشته باشد، این اقدام مغایر وظیفه ذاتی احزاب است.

«علی کیهانیان» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، با رد ایده تحریم انتخابات که از سوی برخی جریان‌های سیاسی در داخل مطرح می‌شود اظهار کرد: طبق قانون احزاب، حضور و مشارکت در انتخابات یکی از وظایف ذاتی احزاب است و اگر حزبی نخواهد در انتخابات شرکت کند یا نیت تحریم انتخابات داشته باشد، این اقدام مغایر وظیفه ذاتی احزاب است.

وی افزود: اگر اعتراض یا نقدی به روند انتخابات وجود دارد، این اعتراض یا نقد باید به شکلی منطقی و با ابزار و منابع لازم اثبات شود و در این زمینه از مراجع سیاسی و نظارتی، مطالبه‌گری صورت بگیرد. بنابراین اینکه یک‌طرفه و بدون هیچ دلیلی، برخی بخواهند انتخابات را تحریم کنند، این کار دیگر نقد در چهارچوب نظام سیاسی نیست و رسما مخالفت با نظام سیاسی است. این نحوه عملکرد، می‌تواند برای توسعه سیاسی کشور خطرناک باشد.

دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی در ادامه عملکرد دولت و سایر نهادهایی که با رای مردم صاحب مسئولیت می‌شوند، جلب اعتماد عمومی با پرهیز از منفعت‌طلبی شخصی و گروهی و همچنین افزایش خدمت‌رسانی به مردم را از عوامل موثر بر افزایش مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات دانست.

وی تاکید کرد: طبیعی است اگر برخی مشکلات مردم رفع نشود، تبلیغات و فعالیت‌های بیگانگان برای مشارکت حداقلی، شدت بیشتری به خود خواهد گرفت. کیهانیان همچنین با اشاره به لزوم تقویت جمهوریت نظام تاکید کرد: باید برای مردم تبیین شود که بر اساس ارزش‌های انقلابی، رجوع به آرای عمومی، اهمیت بسیار بالایی برای نظام دارد.

کیهانیان در این‌باره گفت: افرادی که مورد انتخاب مردم قرار می‌گیرند، باید دارای تنوع سیاسی باشند و تنوع سیاسی هم به نوع افراد ثبت‌نام‌کننده و مبانی احراز صلاحیت‌ها بازمی‌گردد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا میزان مشارکت در انتخابات مجلس دوره دوازدهم از اهمیت مضاعف برخوردار است تصریح کرد: برای بسیاری از نظام‌های سیاسی در دنیا، میزان مشارکت مردم اهمیت چندانی ندارد اما نظام جمهوری اسلامی چون بر اساس مشارکت اکثریت مردم شکل گرفته، همواره روی مشارکت تاکید دارد و اساسا جمهوریت و اسلامیت نظام، در کنار همدیگر معنا پیدا می‌کنند و حائز اهمیت می‌شوند.

کیهانیان با اشاره به ترفند سیاسی دشمنان برای ضربه به نظام از طریق ادعای «کاهش‌یافتن جمهوریت نظام» گفت: مردم همیشه ثابت کرده‌اند که پای کار انقلاب اسلامی هستند و با انتخاب صحیح خود، تغییرات بزرگ در کشور را رقم می‌زنند.

دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی همچنین درباره میزان مشارکت در انتخابات مجلس تصریح کرد: اگر دولت در چند ماه آینده اقدامات خوبی در جهت حل مشکلات صورت دهد و خدمت‌رسانی به مردم در جهت منویات رهبر انقلاب و تحقق شعار سال باشد، می‌توانیم انتظار مشارکت بالا داشته باشیم.

کیهانیان با بیان اینکه مشارکت نسبی که همیشه مدنظر بوده، قطعا برای انتخابات مجلس آینده نیز اتفاق خواهد افتاد گفت: احزاب و تشکل‌های سیاسی، نقش مهمی در افزایش رقابت و مشارکت دارند. احزاب باید افراد شاخص و پاکدست برای انتخابات معرفی کنند تا مردم بتوانند با انتخاب آن‌ها، مطالبات خود را پیگیری کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha