۱۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۴
کد خبرنگار: 5510
کد خبر: 85249402
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تصادف رانندگی محور آزادگان به شمال یک کشته و چهار مصدوم داشت
عکس تزیینی است

تهران بزرگ - ایرنا - رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ از کشته شدن راننده پژو ۲۰۶ در تصادف رانندگی محور آزادگان به شمال و مصدومیت چهار نفر در این حادثه خبر داد.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور پایتخت، سرهنگ رابعه جوانبخت روز جمعه اظهار کرد: شب گذشته در محور آزادگان به شمال (قبل از بزرگراه خرازی) یک دستگاه پژو ۲۰۶ به علت حرکت خلاف جهت با پژو پارس برخورد کرد که راننده پژو ۲۰۶ در دم جان باخت و چهار نفر نیز مصدوم شدند.

وی با اشاره به انتقال مصدومان به بیمارستان توسط نیروهای امدادی ادامه داد: در این مقطع که محدوده پلیس راه و ورودی جاده چالوس است، محدودیتی ایجاد و یک خط در مسیر جنوب به شمال باز و مابقی خطوط مسدود بود که راننده پژو ۲۰۶ وقتی با این محدودیت و بار ترافیکی سنگین مواجه شده دور می‌زند و در خط سوم نسبت به حرکت خطرناک خلاف جهت اقدام می‌کند.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: در همان خط خودروهای دیگر در حال حرکت هستند که همزمان یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس که چهار مسافر نیز داشته و در مسیر جنوب به شمال در حرکت بود با پژوی متخلف که در مسیر شمال به جنوب به صورت خلاف جهت در حال تردد بوده به صورت شاخ به شاخ برخورد کرد.

وی یادآور شد: برخی مواقع رانندگان باید تاب‌آوری داشته و با صبر و حوصله خاصی رانندگی کنند؛ آنها باید اگر اتفاقی رخ داده و یا مسدودیت و محدودیتی مقابل شان اعمال شد، همانند مابقی رانندگان منتظر برطرف شدن آن بمانند و یا با استفاده از مسیرهای جایگزین و صحیح تردد کنند.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: اگر قرار باشد با هر اتفاقی که مقابل خودرو رخ می‌دهد، رانندگان چنین واکنش‌هایی داشته باشد، روزانه شاهد هزاران تصادف خواهیم بود و جان رانندگان و سرنشینان دیگر خودروها به خطر می‌افتد.

سرهنگ جوانبخت اضافه کرد: راننده پژو ۲۰۶ متاسفانه اصلا به فکر رعایت قوانین و مقررات نبوده که مگر می‌شود مسیر بزرگراه را به صورت خلاف جهت طی کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر راننده‌ای در کوچه معمولی خلاف جهت حرکت کند، با دو یا نهایتا سه خودرو برخورد می‌کند، ادامه داد: راننده‌ای که در یک معبر بزرگراهی در آن ساعت شب و سرعت‌های بالا چنین تصمیمی می‌گیرد واقعا باید دید به چه چیزی فکر کرده که به این نتیجه رسیده تا بخواهد اینطور تصمیم‌گیری و اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه راننده دیگر به مقصد خود بازنگشت و فقط به خاطر یک فکر و تصمیم اشتباه جانش را از دست داد، افزود: رانندگان باید حین رانندگی به این موضوع توجه داشته باشند که هر لحظه امکان دارد یک حادثه و اتفاق غیرمنتظره‌ای روی دهد؛ بنابراین باید آمادگی ذهنی و توانایی رویارویی با آن را داشته باشند.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ تشریح کرد: از جمله این اتفاقات می‌توان به حضور در یک گره ترافیکی، عبور از کنار یک تصادف و یا هر مورد دیگری اشاره کرد؛ رانندگان باید یاد بگیرند که طبق مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی تصمیم‌گیری کنند، نه اینکه به یک‌باره تصمیمات این چنینی گرفته و حرکت در مسیر خلاف جهت آن هم در بزرگ‌راه بگیرند که پشت آن هیچ تفکری نیست.

سرهنگ جوانبخت با اشاره به اینکه نتیجه چنین تصمیمات اشتباهی این است که راننده جان خود را از دست داده و خانواده‌اش را یک عمر از حضورش محروم کرد، گفت: از رانندگان درخواست داریم که حین ترددهای خود و قبل از هرگونه تصمیم‌گیری ابتدا فکر کرده و بعد هم فکر خود را بر اساس اصول و قوانین راهنمایی و رانندگی اجرا و انجام دهند؛ آنها نباید هیچگاه به صورت یک‌باره و عجله‌ای تصمیم گیری کنند تا شاهد این گونه حوادث در سطح معابر نباشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha