ناپایداری جوی هوای خراسان رضوی کاسته می‌شود

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت:با بررسی مدل‌های هواشناسی در ۲۴ ساعت آینده از شدت ناپایداری جوی کاسته می‌شود ولی همچنان ابرناکی، افزایش سرعت وزش باد و بارش‌های پراکنده در نیمه شرقی استان وجود دارد.

مرتضی اثمری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دمای هوای امروز مشهد روند کاهشی دارد به طوری که پیش بینی می شود در گرمترین ساعات ۲۱ و در خنک ترین ساعات به ۱۰ درجه بالای صفر برسد اما از فردا به تدریج افرایش روند دمای هوا در استان خراسان رضوی رخ می دهد.

وی با اشاره به این که فردا شاخص کیفیت هوای مشهد نسبت به امروز بهتر خواهد شد ادامه داد: از فردا به طور موقت جوی به نسبت آرام و پایدار در استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: در شبانه روز گذشته، قوچان با هشت و تایباد با ۳۶ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های استان بوده اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۴ تا ۲۸ درجه را به ثبت رسانده است.

اثمری با اشاره به این که سرعت وزش باد شب گذشته در مشهد به ۷۲ کیلومتر در ساعت رسید افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان سرعت وزش باد با ۹۴ کیلومتر در ساعت از شهرستان سبزوار گزارش شد همچنین بیشترین میزان بارش نیز از درگز با ۵.۱ میلیمتر ثبت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha