استاندار چهارمحال و بختیاری:صادرات استان ۲۰۰ درصد رشد یافت

شهرکرد- ایرنا - استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: میزان صادرات استان در پایان سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل آن ۲۰۰ درصد رشد داشته است و این روند رو به رشد در نیمه نخست امسال نیز تداوم داشته است.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حیدری شامگاه پنجشنبه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی این استان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: طی ۲ سال اخیر گام‌های بسیاری در راستای رونق تولید و توسعه پایدار استان برداشته شده و در این میان پیوند بین دولت و بخش خصوصی نقش موثری داشته است.

وی ادامه داد: استان ظرفیت‌های خوبی از جمله موقعیت جغرافیایی، استعدادهای کشاورزی، صنعت و گردشگری دارد که تلاش ما بر این است از تمام این ظرفیت‌ها در مسیر توسعه‌یافتگی استان استفاده شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری گام نخست برای تحقق توسعه پایدار استان را آسیب‌شناسی وضع موجود عنوان کرد و گفت: پس از برداشتن این گام، افزایش سهم استان در تولید ناخالص ملی، افزایش درآمد سرانه، کاهش نرخ بیکاری، مهار تورم، افزایش سهم استان در تولید و صادرات و جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی را هدف‌گذاری کردیم.

حیدری بر ضرورت استقرار نمایندگی وزارت امور خارجه در استان تاکید کرد و گفت: این مهم نقش مهمی در رونق صادرات استان خواهد داشت.

وی تکمیل طرح‌های عمرانی پیشران را از دیگر برنامه‌های استان برشمرد و اظهار کرد: در همین راستا این طرح‌ها شناسایی شده و در این میان طرح‌های انتقال آب در اولویت استان است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تدوین نقشه راه استان، یادآور شد: بخشی از اهداف در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت محقق می‌شود و کمک بخش خصوصی و حمایت ملی در تحقق این برنامه نقش بسزایی دارد.

صادرات از چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ درصد رشد یافت

صادرات کالا چهارمحال و بختیاری۵۳ میلیون دلاری شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست، ارزش محصولات صادراتی استان در نیمه نخست امسال را ۵۳ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه افزایش یافته است.

فضل‌الله رحمتی افزود: از مجموع یک هزار و ۱۱۴ واحد صنعتی فعال در استان ۱۹ واحد در سطح کشور تبدیل به ویژند(برند) شده و ۱۷ نوع محصول از استان صادرات می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای رونق تولید و همچنین افزایش میزان سهم صادرات استان، تکمیل زنجیره‌های تولید خوراک آبزیان، فولاد، بادام و نساجی در استان هدف‌گذاری شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری یادآور شد: اگرچه جایگاه استان از نظر تعداد واحدهای تولیدی در کشور مطلوب نیست اما از نظر کیفیت و نوع محصولات جایگاه خوبی داریم.

رحمتی با اشاره به سرعت‌گیری نهضت احیای واحدهای راکد و حمایت از سرمایه‌گذاران برای احداث واحد جدید، تصریح کرد: در نیمه نخست امسال ۹۰ واحد احیا و احداث شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۱۱ درصد رشد، از نظر اشتغال ۲۲۳ درصد و از نظر سرمایه‌گذاری ۳۷۸ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در خصوص وصول حقوق دولتی نیز ۹۲ درصد در استان رشد داشته ایم.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر در چهارمحال و بختیاری یک هزار و ۱۱۴ واحد تولیدی و صنعتی فعال است که ۳۶ واحد از این مجموعه واحدهای بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحد های صنعتی کوچک هستند.

تاکنون با صدور بیش از ۲ هزار جواز تاسیس و افزون بر ۴۰۰ طرح با سرمایه گذاری بالای ۶۰ درصد طرح‌های صنعتی اجرایی شده که در راستای کمک به تکمیل این طرح گام‌های بلندی برداشته شده است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر است که در برخی محصولات صنعتی از جمله لوازم خانگی، تولید چادر مشکی، موکت و برخی از صنایع دیگر رتبه‌های مطلوبی در کشور دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha