۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۹
کد خبرنگار: 942
کد خبر: 85247372
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تقویت بنیان‌های فرهنگی گلستان نیازمند حرکت بر اساس علم است

گرگان- ایرنا- استاندار گلستان گفت: تقویت بنیان‌های فرهنگی استان نیازمند حرکت بر اساس علم و مدار برنامه‌ریزی عالمانه وتوجه به شکل‌دهی شخصیت افراد از کودکی است.

به گزارش ایرنا، علی‌محمد زنگانه روز چهارشنبه در شورای فرهنگ عمومی گلستان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های رسیدن به این اهداف، شکل‌دادن شخصیت افراد از دوران کودکی است.

وی بیان کرد: در راستای رسیدن به این هدف، طرح پرورش اوان کودکی (پاک) به ابتکار گلستان و برای اولین بار در کشور اجرا شد که هدف آن آموزش زودهنگام، مراقبت و ایجاد امنیت و همچنین تغذیه و سلامت در سنین پایه و از مهدهای کودک است.

استاندار گلستان افزود: محتواهای این طرح مبتنی بر موارد دینی و مهارت‌های اجتماعی با روش‌های روزآمد و فناورنه در دانشگاه‌های معتبر کشور طراحی شده و به تایید پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نیز رسید.

به گفته زنگانه این طرح در نظام تربیتی مهدهای گلستان ادغام شده است.

زنگانه خاطرنشان کرد: فرهنگ مقوله‌ای دراز مدت است و باید اثرات آن در دوره طولانی مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد.

وی گفت: طرح تکریم ارباب رجوع با کیفیت مناسب در تامین اجتماعی گلستان اجرا شد و نیاز است دستگاه های دیگر از مدل اجرایی الگو برداری لازم را داشته باشند.

همچنین در این جلسه نماینده ولی فقیه در گلستان گفت : فرهنگ مقوله بسیار پراهمیت است و عدم توجه به آن در زمینه های دیگر مشکل آفرین خواهد شد.

آیت الله نور مفیدی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام جامعه آن روز را نه تنها متحول بلکه تغییر داد و جامعه تولدی دیگر یافت.

وی یادآور شد: قرآن کریم در بیان ویژگی های رسول الله (ص) تلاوت، تزکیه و تعلیم را عنوان می کند بدان معنا که ایشان در موضوعات مرتبط آیات قرآن را تلاوت می کردند جامعه را تزکیه می کردند و قلب ها و فکرها را از اندیشه های باطل پاک می نمودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha