توسعه همکاری‌های پژوهشگاه علوم انسانی جهاددانشگاهی و نهاد راهبری توسعه شهری تهران

تهران- ایرنا- پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی و نهاد راهبری و پایش طرح های توسعه شهری تهران، تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کردند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از جهاد دانشگاهی، تفاهم نامه همکاری مشترک پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی و نهاد راهبری و پایش طرح های توسعه شهری تهران به امضای ایرج فیضی رییس پژوهشگاه و خسروی پور رییس نهاد راهبری و پایش طرح های توسعه شهری تهران رسید.

این تفاهم نامه همکاری مشترک با محوریت اتخاذ سیاست ها و انجام اقداماتی در راستای هم افزایی هر چه بیشتر بین نهاد و پژوهشگاه و زمینه سازی همکاری دوجانبه به منظور تسهیل فرآیند راهبری و پایش طرح های توسعه شهری تنظیم شده و از جمله هدف های آن بهره گیری از توان علمی پژوهشگاه به منظور برنامه ریزی و هماهنگی در جهت همکاری شبکه ای و تخصصی جامعه محققان در برنامه ریزی توسعه شهری تهران، ایجاد زیرساخت های لازم به منظور انجام و پیشبرد مطالعات و اسناد مرتبط با طرح‌های توسعه شهری تهران و تشکیل کمیته های مشترک به منظور برنامه ریزی، سیاستگذاری و نظارت در راستای محقق نمودن اهداف نهاد راهبری بود.

همچنین تقویت رویکرد اجتماعی و انسان محور در اسناد بالادستی توسعه شهر تهران از جمله طرح جامع و تفصیلی و ایفای نقش پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد انشگاهی برای تحقق این هدف، از دیگر موضوع های مورد توافق در این جلسه بود.

به گزارش ایرنا، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی با داشتن چهار پژوهشکده، ۱۳ گروه پژوهشی و ۶ مرکز خدمات تخصصی و برخورداری از سرمایه های انسانی مجرب، در طول حیات علمی خود پژوهش های متنوعی را در حوزه های مختلف به انجام رسانده است.

با توجه به رسالت جهاد دانشگاهی طبق اساسنامه مصوب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در زمینه رفع نیازهای پژوهشی و همچنین نیاز روزافزون کشور به اجرای تحقیقات برنامه‌ریزی شده و هدفمند، معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی در سال ۱۳۷۴ اقدام به تأسیس پژوهشکده علوم‌انسانی و اجتماعی کرد. در همان سال مجوز اصولی پژوهشکده از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اخذ و در سال ۱۳۸۱ مجوز قطعی پژوهشکده صادر شد. به دلیل افزایش کمی و کیفی فعالیت‌ها، هیئت امنای جهاد دانشگاهی در سال ۱۳۸۶ با تبدیل پژوهشکده به پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی موافقت کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha