نمایشگاه اقوام و عشایر ایرانی در اراک گشایش یافت

اراک - ایرنا - پنجمین نمایشگاه اقوام و عشایر ایرانی عصر یکشنبه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان مرکزی در اراک گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان مرکزی در حاشیه این آیین گفت: این نمایشگاه در فضایی به وسعت هفت‌هزار مترمربع در سالن پارس و پردیس محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان مرکزی در اراک برپا شده است.

«مهدی رمضانی» افزود: این رویداد فرهنگی با حضور شرکت کنندگانی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، تهران، کردستان، لرستان ،چهارمحال و بختیاری، سمنان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خوزستان، هرمزگان، اصفهان، فارس، کرمان، گیلان، مازندران، همدان و مرکزی آغاز شده است.

وی بیان کرد: این رویداد با حضور مشارکت کنندگانی با هدف تشویق کارآفرینی و اشتغال کوچک و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و ارایه سوغات محلی، آثار فرهنگی، هنری، صنایع دستی و حفظ ارزش‌های اصیل بومی محلی، کاهش نابرابری‌های اقتصادی در راستای مهار تورم و رشد تولید برگزار شده است.

در این نمایشگاه، هر روز گروه‌های هنری موسیقی محلی "شنه شاهو" از کردستان، گروه "داغلار" از آذربایجان شرقی و گروه "طلا" از گیلان، هنر اصیل ایرانی را اجرا می‌کنند.

این نمایشگاه از امروز (یکشنبه) تا جمعه چهاردهم مهرماه جاری از ساعت ۱۵ تا ۲۱ پذیرای علاقمندان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha