مولوی اهل سنت:بدون وحدت جامعه نابود می شود

مشهد-ایرنا- یک مولوی اهل سنت گفت: وحدت اگر از جامعه گرفته شد، آن جامعه نابود می شود و امنیت مثال زدنی این کشور، حاصل وحدت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مولوی علیرضا یعقوبی روز شنبه و در همایش "وحدت و همدلی در پرتو قرآن کریم" در مشهد افزود:این که رئیس جمهور کشورمان با قدرت قرآن را در سالن اجلاس سران جهان بلند می کند و می گوید قرآن نمی سوزد و این که امروز به فضل الهی در مقابل دشمنی همه دشمنان سربلند ایستاده ایم و مستکبران تاریخ امروز دست نیاز به سوی ایران اسلامی دراز می کنند تا اسلحه بخرند این حاصل وحدت در این کشور است و باید تلاش کنیم آن را حفظ کنیم.

این استاد حوزه با اشاره به این که وحدت جدای از عقیده است و به معنی سنی شدن شیعه یا شیعه شدن سنی نیست اظهار کرد: اگر به دنبال توسعه جامعه هستیم باید همه با هم باشیم و اگر معیار وحدت، دین خدا و رسالت پیامبر اسلام (ص) باشد جامعه آباد می شود.

این مولوی اهل سنت گفت: علمای دین باید توجه کنند که با اندک غفلتی خداوند نعمت وحدت را از ما می‌گیرد و قرآن عظیم الشان با شیواترین سخن و در بیان امر، بندگان خدا را به این مهم فرا می خواند.

مولوی یعقوبی با بیان این که دشمن هرگز به شیعه و سنی رحم نکرده است افزود: نگاه غلطی که برخی دارند که دشمن بین شیعه و سنی تفاوت قائل است، باید تغییر کند. زیرا دشمن با اصل اسلام مخالف است و نباید اجازه دهیم این وحدت خدشه دار شود.

رمز پیروزی در جنگ ترکیبی وحدت است

در ادامه این نشست، مدیر مرکز اسلامی خراسان رضوی گفت: امام خمینی (ره) ، ایام میلاد نبی مکرم اسلام (ص) را به نام هفته وحدت نامگذاری کردند و همین اتفاق باعث برگزاری چنین نشست هایی در جمهوری اسلامی شد و پس از ایشان با قدرت توسط مقام معظم رهبری آیت الله خامنه ای ادامه یافت.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا جوانشیری افزود: در جنگ تحمیلی با وحدت و همدلی در مقابل تمام بلوک قدرتمند شرق و غرب ایستادیم و اجازه ندادیم حتی یک وجب از سرزمین عزیزمان، به دست دشمن متجاوز خبیث، باقی بماند و در جنگ ترکیبی نیز رمز پیروزی، وحدت است.

وی ادامه داد: نقش فرماندهی در جنگ ترکیبی دشمنان انقلاب اسلامی، بدون جایگزین است و پیروزی ما به بصیرت فرماندهان این عرصه نیاز دارد و علما افسران بلند مرتبه و فرهنگی امت اسلام هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha