امام جمعه کرمان: نظام تعلیم و تربیت کانون حمله دشمن قرار گرفته است

کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن علیه کشور گفت: نخست مرکز تعلیم و تربیت و دوم خانواده و ستون فقرات آن مادر و زن، در کانون حمله دشمن قرار گرفته اند که باید در مقابل این حملات هوشیار باشیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های این هفته نمازجمعه کرمان افزود: توجه به تعلیم و تربیت و خانواده به عنوان ۲ رکن مهم و سرنوشت ساز کشور به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: پیشرفت‌های یک کشور و راه رسیدن به تکامل، مرهون حرکت درست و برنامه ریزی جامع در مراکز دستگاه تعلیم و تربیت، دانشگاه ها، آموزش و پرورش و خانواده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: خانواده اولین گام تربیت یک انسان است اما دنیای هواپرست امروزه با کمال تأسف به هر ۲ مرکز خانواده و تعلیم و تربیت حمله کرده است.

وی یادآور شد: دشمن با حمله به تعلیم و تربیت و خانواده به عنوان کیان هویت و حقیقت انسان، می خواهد این ۲ مرکز را نابود کند و به ابتذال بکشاند و برای این کار برنامه دقیقی دارد و پول کلان هزینه می کند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تاکید کرد: دشمن راه نجات خود و حکومت بر انسان‌ها را در این می بیند که این مراکز متلاشی شود.

وی گفت: حادثه تلخی که قلوب مردم ایران اسلامی را جریحه دار کرد، حرکت هنجار شکنانه ای بود که در مدرسه ای اتفاق افتاد که این اتفاق برای قشر متدین ما قابل تحمل نیست.

امام جمعه کرمان خاطر نشان کرد: وقتی حرف از حرکتی هنجارشکن و هتاکانه در آموزش پرورش می زنیم منظور جامعه معلمان و مربیان نیست، بلکه استثنائات است.

وی ابراز داشت: قاطبه مدیران و معلمان در دستگاه تعلیم و تربیت انسان‌هایی دلسوز، انقلابی، وارسته و امین هستند که بچه ها را تحویل آنان دادیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: اما گروه اندکی در کمال تأسف ناخواسته در راستای خواسته غرب حرکت می کنند یا تحت تاثیر فضای مجازی قرار می‌گیرند و رفتارهای هنجارشکنانه ای را ترویج می کنند.

وی با بیان اینکه نخستین خواسته مدیران انقلابی این است که با عوامل این حادثه چه در ظاهر و چه پنهان برخورد قاطع شود تصریح کرد: بایستی با بررسی دقیق و متناسب با قانون با این افراد برخورد شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: از مدیران انقلابی و وزیر آموزش و پرورش می خواهیم هر چه زودتر سند تحول تعلیم و تربیت که مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی است در آموزش و پرورش جدی گرفته شود تا عرصه تعلیم و تربیت برای معلمان دلسوخته و متدین عرصه ای مهیا و آماده باشد تا در فضای آرام بتوانند به تعلیم و تربیت بپردازند و مقابل دشمنی دشمنان بایستند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ابراز داشت: دشمن در نقشه سه قرن پیش خود اعلام کرد که فتح بدون خونریزی را در دستور کار دارد و یکی از مهمترین مراکز مورد حمله ترکیبی دشمن، که همه توان خود را در این حوزه گذاشته، محور تعلیم و تربیت، معلم و مربی است.

وی افزود: دشمن با سندهای تحمیلی خود به دنیا، با تبلیغات حجیم و وسیع و هزینه دلارهای وسیع سعی می کند، در کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی به عنوان نقطه اتکای مستضعفان و آزادیخواهان جهان و استان پهناور کرمان به عنوان مرکز شخصیت های بزرگ، حمله‌ای گسترده انجام دهد.

امام جمعه کرمان اضافه کرد: بخشی از ماموریت دشمن در ایران اسلامی این است که در اغتشاشات می خواست خانواده و زن را مورد هجمه قرار دهد.

وی ادامه داد: باید حرکت های بزرگ دشمن را جدی بگیریم و در این زمینه دست نیاز به سمت چهره های دلسوز فرهنگ تعلیم و تربیت و معلمان انقلابی که هزاران شهید را تربیت کردند، دراز کردیم.

وی گفت: از اساتید دانشگاه و معلمان می خواهیم این هجمه بزرگ دشمنان را ناکام بگذارند، همانگونه که رزمندگان از جان خود گذشتند و کشور را حفظ کردند، شما هم نگذارید دشمن به کشور نفوذ کند.

نیاز به وحدت در جنگ ترکیبی

نماینده ولی فقیه در استان کرمان عنوان کرد: لفاظی رژیم جعلی اسراییل در سازمان ملل بدون مخاطب را دیدید که این کار حساب شده بود ما با دشمنی قدار و بی رحم مانند رژیم غاصب اسرائیل مواجه ایم.

وی ادامه داد: ما دشمنان قسم خورده ای داریم که نیاز به وحدت، همراهی و همدلی در بخش های درگیر جنگ ترکیبی داریم، باید این نظام حضرت ولی عصر (عج) را با حضور در خط ولایت فقیه و مقام معظم رهبری حفظ کنیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: باید سنگر به سنگر پیش رویم تا فتوحات کشور را به ویژه در حوزه معنوی محقق و انقلاب را شهر به شهر و کشور به کشور صادر کنیم.

وی با اشاره به تعدادی از شهدای دفاع مقدس که مردانه جنگیدند و جان خود را برای دفاع ارزش ها فدا کردند گفت: ولادت نبی مکرم اسلام حضرتمحمدمصطفی(ص)، را به عنوان شخصیت مهربان، رئوف اما در مقابل دشمنان قاطع و توانمند و خورشید تابناک اخلاق و برادری را در پیش داریم.

امام جمعه کرمان با اشاره به هفته وحدت در جهان اسلام عنوان کرد: همچنین میلاد فرخنده امام صادق(ع) را به عنوان رییس مذهب تشییع، بزرگ مروج اسلام ناب که شاگردان برجسته‌ای را هم تربیت کرد، تبریک و تهنیت عرض می کنم.

وی تصریح کرد: هجرت امام خمینی(ره) از کشور عراق به پاریس، هجرتی بود که پیروزی شکوهمند انقلاب را سرعت بخشید و انقلاب بزرگ در ایران رقم خورد که این انقلاب بشریت و انسان را از قید اسارت آزاد کرد، نگاه دین و ارزش محوری را به جامعه برگرداند و از آنها دفاع کرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با تبریک روز نیروی انتظامی به جان برکفان برقراری امنیت پایدار کشور، گفت: فداکاری فراوان این عزیزان در عرصه ماموریت سخت و مردم دوستی همراه با اقتدار نظام جمهوری اسلامی از دستاوردهای بزرگ نیروی انتظامی در کشور است.

وی در ادامه با تبریک روز آتش نشانی و ایمنی افزود: عزیزان این عرصه نیز تا شهادت پیش می روند تا به مردم کمک کنند، سلامت خود را به خطر می اندازند و جانباز می شوند.

امام جمعه کرمان تاکید کرد: روحیه سلحشوری و ادای تکلیف، مسیر ماموریت این جماعت را با موفقیت همراه ساخته و این افراد به صورت جهادی در پیشگاه خداوند قرار گرفته‌اند و سرافراز بیرون آمدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha