۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۵
کد خبرنگار: 1565
کد خبر: 85252794
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جنجال تنبیه دانش‌آموزان یک مدرسه در جنوب کرمان
عکس آرشیوی است

کرمان - ایرنا – انتشار کلیپی از تنبیه دانش‌آموزان توسط یکی از معلمان یا کادر مدرسه‌ای در جنوب استان کرمان خبرساز و جنجال آفرین شده به طوری که واکنش‌های بسیاری نزد افکار عمومی داشته است.

به گزارش ایرنا، در این کلیپ که از شب گذشته یا عصر دیروز در فضای مجازی دست به دست شد و زمان و محل دقیق آن مشخص نیست، موقع ورود دانش آموزان به مدرسه، فردی با شلاق یا کابل آنان را به باد کتک و تنبیه بدنی می گیرد و دانش آموزان نیز تلاش می کنند از کتک خوردن فرار کنند؛ علت این نوع برخورد هنوز مشخص و اعلام نشده است.

انتشار این کلیپ در حالی بوده که صبح امروز (دوشنبه) روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان در خبری کلی و کلیشه‌ای برای رسانه‌ها، آن هم بدون اشاره به موضوع کلیپ از قول مدیرکل این نهاد آورده است: «همراه داشتن گوشی تلفن همراه، تنبیه بدنی دانش‌آموزان در مدارس و ورود و خروج افراد غیرمسئول بدون هماهنگی حراست به مدارس ممنوع است».

برخی منابع مدعی هستند که این رویداد در مدرسه ای در شهرستان جیرفت رخ داده است که منتظر تایید یا رد آن توسط مسئولان آموزشی هستیم.

خبرنگار ایرنا از صبح امروز در تلاش است اظهارنظر مسئولان آموزش و پرورش کرمان را در این زمینه رسانه‌ای کند که اعلام کردند پیگیر موضوع هستند و در هماهنگی با روابط عمومی وزارتخانه، به احتمال زیاد، خبری در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

بعضی منابع می گویند احتمال برخورد با فرد خاطی در مدرسه مذکور وجود دارد.

آموزش و پرورش کرمان اما درحالی دراین زمینه تاکنون اظهارنظر مشخص رسانه ای نداشته که رضا رضایی مدیرکل این نهاد در خبر ارسالی روابط عمومی این اداره کل، بدیهیات قانونی موجود را مورد اشاره قرار داده و مدعی شده است: تنبیه‌ بدنی با هر نوع توجیهی در مدارس ممنوع است و با افرادی که مرتکب این تخلف شوند، به‌شدت برخورد خواهد شد.

درصورتی که آموزش و پرورش کرمان در این زمینه اطلاعات بیشتری در اختیار ایرنا بگذارد اطلاع رسانی خواهد شد.

چندی قبل نیز انتشار کلیپ دیگری از پخش موسیقی نامناسب در یکی از مدارس شهر کرمان خبری شده بود که مدیریت آن مدرسه باوجود آنکه غیرانتفاعی بود تغییر کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha