۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۹
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85241642
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰ درصد از حوادث ناشی از کار اصفهان در بخش صنعت روی می‌دهد

اصفهان- ایرنا- مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: از مجموع ۹۸۴ فقره حادثه ناشی از کار بررسی شده در استان در سال گذشته، بیش از ۵۰ درصد آنها در بخش صنعت و حدود ۲۰ درصد هم در بخش ساختمان رُخ داده است.

به گزارش ایرنا روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، روز پنجشنبه به نقل از محمد مغزی افزود: ۶۳ فقره از حوادث سال گذشته به فوت منجر شده است و بخش ساختمان با تعداد ۲۱ مورد ۳۳ درصد از سهم حوادث را به خود اختصاص داده است.

وی که در جریان برگزاری مانور ایمنی به مناسبت هفته ایمنی و آتش‌نشانی سخن می گفت، ادامه داد: شدت حوادث در بخش ساختمانی بیشتر است و بیش از ۵۰ درصد حوادث ناشی از کار منجر به فوت در اثر سقوط به ثبت رسیده است.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان اظهار داشت: بیشترین فراوانی حوادث مربوط به شهرستان‌های اصفهان، کاشان، شاهین‌شهر و آران و بیدگل است و بیشترین فراوانی عوامل حوادث به ترتیب به سقوط کردن و لغزیدن با ۳۰ درصد، گیر کردن داخل یا بین اشیاء و ماشین‌آلات با ۲۶ درصد، برخورد با اشیاء و تجهیزات با ۲۲ درصد و سقوط اشیاء با ۱۰ درصد رتبه‌های عوامل حادثه‌ساز را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان نیز در این مانور ایمنی تأکید کرد : فرایندهای ناایمن در تمام واحدهای تولیدی و صنعتی و معادن و واحدهای ساختمانی شناسایی و اصلاح می شود.

میثم مداحی با اشاره به شعار سازمان بین‌المللی کار در سال ۲۰۲۳ که "محیط کار ایمن و بهداشتی" را بعنوان یک حق اساسی نیروی کار می‌داند، گفت: کارفرما در هر مجموعه اقتصادی مسوولیت دارد و این مسوولیت علاوه بر تهیه و تدارک وسائل حفاظت فردی و آموزش‌های ایمنی، مسؤولیت نظارت کار بصورت ایمن است.

وی با تأکید بر این که لازم است دستورالعمل‌های کار ایمن در محیط‌های کارگاهی بصورت تخصصی تهیه شود، به بازرسان کار توصیه کرد تا نظارت برای اجرای این دستورالعمل‌ها جدی‌تر شود.

رییس اداره بازرسی کار استان اصفهان نیز در این مانور با اشاره به اینکه کارگاه‌های معادن جزو کارگاه‌های پُرخطر محسوب می شوند؛ گفت: مانور امروز با تاکید بر معادن انجام شد.

احسان رضایی افزود: بر اساس اعلام سازمان صمت، بیش از ۸۰۰ معدن روی زمینی و زیرزمینی در استان وجود دارد که ۶۰ درصد آنها فعال است و بیش از ۹ هزار نفر در آنها مشغول کارند.

رضایی با بیان اینکه ۷۵ درصد معادن استان مربوط به سنگ‌های تزئینی و مصالح ساختمانی است، ادامه داد: ۲۵ درصد از معادن در حوزه مواد معدنی غیرفلزی و فلزی فعالیت می‌کنند.

وی گفت: از مجموع حوادث ناشی از کار اتفاق افتاده در استان در سال گذشته سهم معدن ۲.۴ درصد و سهم صنعت و معدن از حوادث منجر به فوت ۶.۱ درصد بوده که این امر نشانه شدت حوادث در واحدهای معدنی استان است.

رضایی با بیان اینکه کارگاه‌های پرحادثه استان شناسایی و جلساتی با بازرسان کار به منظور استخراج سوابق حوادث این کارگاه‌ها و بازرسی‌های گذشته برگزار شده است، افزود: در جلسات مشترک با کارفرماها نواقص موجود به آنها تذکر داده می‌شود تا در یک فرصت مشخص نسبت به رفع نواقص و بهبود عوامل ایمن اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش ایرنا، مانور ایمنی به مناسبت هفته "ایمنی و آتش‌نشانی" در مجموعه کارگاه‌های ساختمانی در جنوب شهرستان اصفهان برگزار شد.

بیش از هزار و ۳۰۰ مجوز واحد معدنی در استان اصفهان صادر شده است که حدود ۸۵۰ معدن در این استان پروانه بهره‌برداری دارند و ۶۰ درصد آنها فعال هستند.

بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵، جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر شامل یک میلیون و ۷۷۹ هزار و ۳۶۶ نفر جمعیت فعال است که از این تعداد یک میلیون و ۵۱۹ هزار و ۵۶۹ نفر شاغل و ۲۵۹ هزار ۷۹۷ هزار نفر بیکار هستند.

یک میلیون و ۹۰ هزار نفر کارگر بیمه شده در اصفهان وجود دارد که با در نظر گرفتن خانواده‌های آنها، ۶۴ درصد از جمعیت این استان را تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha