۵ مهر ۱۴۰۲، ۲۰:۰۵
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85241190
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازداشت ده‌ها طرفدار یکی از نامزدهای رقیب السیسی
عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر

تهران-ایرنا- نهادهای حقوق بشری مصر از باداشت دست‌کم 73 تن از هواداران یکی از نامزدهای احتمالی رقیب عبدالفتاح السیسی در انتخابات ریاست جمهوری آتی خبر دادند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از رسانه‌های عربی، نهادی حقوق بشری «ابتکار حقوق فردی مصر» اعلام کرد که بازداشت شدگان از فعالان ستاد انتخاباتی «احمد الطنطاوی» نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در این کشور هستند.

رسانه‌های مخالف دولت مصر می‌گویند که ده‌ها تن از هواداران نامزدها با اتهامات متعددی متهم می‌شوند و از جمله این اتهامات، نشر اکاذیب و عضویت در گروه‌های تروریستی است.

«ولید حمزه» رئیس ستاد انتخابات مصر اخیرا اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری در مدت سه روز در دسامبر آتی برگزار خواهد شد و به طور کلی پیش بینی می شود نتیجه آن از قبل، به نفع عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور کنونی مصر رقم بخورد.

الطنطاوی یکی از محدود سیاستمداران مصری است که نامزدی خود را برای رقابت با عبدالفتاح السیسیرئیس جمهور مصر اعلام کرده است.

الطنطاوی که نماینده سابق مجلس مصر است ماه می (خرداد) گذشته از لبنان به مصر بازگشت و اعلام کرد که رفتار وی با مخالفانش را غیر قانونی و ناعادلانه دانست.

وی پیشتر نیز از رفتار نهادهای امنیتی مصر که فعالان ستاد و اعضای خانواده اش را تحت فشار قرار داده بودند، انتقاد و ادعا کرده بود دولت از طریق فناوری های پیشرفته، از وی جاسوسی کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha