۵ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۲۷
کد خبرنگار: 811
کد خبر: 85488255
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رییس جمهور تانزانیا دفتر یادبود شهادت آیت الله رئیسی را امضا کرد

تهران - ایرنا - خانم " سامیا صلوحو حسن " رئیس جمهوری تانزانیا روز جمعه با حضور در سفارت ایران در دارالسلام ؛ دفتر یادبود شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران را امضا و مراتب تسلیت خود را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی ؛ دولت و ملت ایران ابراز داشت.

به گزارش ایرنا از رایزنی فرهنگی سفارت ایران در تانزانیا ؛ رئیس جمهوری تانزانیا بعد از ابراز تسلیت به یکایک مسوولین ایرانی و کارکنان حاضر در سفارت، دفتر یادبود شهدای سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور و همراهان را امضاء کرد.

وی در دفتر یادبود نوشت : از صمیم قلب رحلت نابهنگام ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه را به مقامات ایران تسلیت عرض می کنم. تانزانیا در این غم با مردم ایران شریک است و برای خانواده های داغدار دعا می کند. انا الله و انا الیه راجعون.

خانم سامیا صلوحو حسن سپس در گفت وگوی کوتاهی با آقای الوندی، سفیر کشورمان در تانزانیا ابراز امیدواری کرد که دوره ی انتقال و استقرار دولت جدید ایران با صلح و آرامش طی شود و دولت جدید به زودی تشکیل شود.

رییس جمهور تانزانیا دفتر یادبود شهادت آیت الله رئیسی را امضا کرد

الوندی سفیر ایران در تانزانیا نیز با قدردانی از حضور رییس جمهوری تانزانیا در محل سفارت کشورمان گفت که قرار بود طی روزهای آتی ایت الله رئیسی به تانزانیا سفر کنند، که متأسفانه این سفر انجام نشد.

خانم سامیا صلوحو حسن ضمن ابراز تأسف عمیق این حادثه، اظهار کرد بعد از استقرار دولت جدید در باره ی سفر متقابل روسای جمهور دو کشور برنامه ریزی خواهیم کرد.

گفتنی است یوسف ماکامبا وزیر امور خارجه ی تانزانیا نیز در این مراسم رئیس جمهور تانزانیا را همراهی می کرد.

یوسف ماکامبا در سخنان کوتاهی ضمن ابراز تأسف عمیق و قلبی خود از این حادثه اظهار داشت،من در سال گذشته دو بار با آقای امیرعبداللهیان تلفنی صحبت کردم که آخرین آن مربوط به یک ماه پیش بود که در حال برنامه ریزی برای سفر رئیس جمهور ایران به تانزانیا بودیم و این خبر برای بنده خیلی مایه ی تأسف و تأثر بود.

رییس جمهور تانزانیا دفتر یادبود شهادت آیت الله رئیسی را امضا کرد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

پیکر خادم الرضا آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی پس از تشییع در شهرهای تبریز ؛ قم ؛ تهران ؛ بیرجند و مشهد مقدس ؛ عصر پنجشنبه سوم خرداد در جوار مضجع نورانی حضرت امام رضا (ع) به خاک سپرده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha