۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۵۷
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85238717
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتخابات ریاست جمهوری مصر دسامبر برگزار می‌شود

تهران-ایرنا- کمیسیون ملی انتخابات مصر امروز با اعلام جدول زمانبندی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مصر که در ماه دسامبر برگزار خواهد شد، اعلام کرد که روند نام نویسی نامزدهای انتخابات از ۵ اکتبر (۱۳ مهر) آغاز و تا ۱۴ همین ماه (۲۲ مهر) ادامه خواهد داشت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از الجزیره، «احمد بنداری» رئیس بخش اجرایی کمیسیون ملی انتخابات مصر در این باره اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری تحت نظارت کامل قضایی برگزار می‌شود.

وی گفت: انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ یکم، دوم و سوم دسامبر در خارج و ۱۰، ۱۱ و ۱۲ دسامبر در داخل کشور برگزار می‌شود.

بنداری افزود: در صورت کشیده شدن انتخابات به دور دوم، رای گیری مجدد در تاریخ پنج، ششم و هفتم ژانویه ۲۰۲۴ در خارج و هشتم، نهم و دهم ژانویه در داخل کشور انجام خواهد شد.

وی در ادامه اعلام جزئیات جدول زمانبندی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مصر همچنین گزارش داد که فهرست نهایی نامزدها برای انتخابات ریاست جمهوری و شروع تبلیغات انتخاباتی نهم نوامبر خواهد بود.

رئیس جمهور مصر برای یک دوره شش ساله انتخاب می شود و میلیون ها مصری واجد شرایط حضور در انتخابات هستند.

روزنامه الشرق الاوسط در این باره نوشته است که براساس ماده ۲۴۱ قانون اساسی مصر، مدت ریاست جمهوری کنونی در مصر در سال ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد و امکان انتخاب مجدد عبدالفتاح السیسی برای یک دور جدید وجود دارد.

براساس ماده ۱۴۰ قانون اساسی مصر، اقدامات انتخاب رئیس جمهور مصر دست کم ۱۲۰ روز پیش از پایان مدت ریاست جمهوری آغاز می‌شود و نتیجه انتخابات باید دست کم یک‌ماه پیش از پایان این مدت اعلام شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha