استاندار: استان مرکزی به قطب سلامت غرب کشور تبدیل می‌شود

اراک- ایرنا - استاندار مرکزی گفت: این استان با بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ بهداشت و درمان در آینده نزدیک به قطب سلامت غرب کشور تبدیل می‌شود.

به گزارش ایرنا، «فرزاد مخلص الائمه» روز سه شنبه در آیین بهره‌برداری از طرح توسعه بیمارستان امام صادق(ع) دلیجان، افزود: این استان با بهره‌برداری از بیمارستان ولیعصر(عج) و بیمارستان تخصصی زنان و زایمان اراک، بیمارستان شهر خمین که اکنون ساختمان این بیمارستان تحویل و در حال تجهیز است و تقویت سایر بیمارستان‌های استان به قطب سلامت غرب کشور تبدیل می‌شود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: مرکز توان بخشی آفتاب اراک ۲ و نیم برابر ظرفیت کهریزک که بزرگترین آسایشگاه غرب آسیا است طراحی شده و بخشی از این طرح آماده بهره برداری است.

مخلص الائمه با یادآوری انجام اقدامات مناسب پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت و سلامت گفت: هفت هزار پزشک عمومی و متخصص پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور وجود داشت که تعداد این پزشکان اکنون به بیش از ۱۵۰ هزار نفر رسیده‌ که ۸۰ هزار نفر آنان پزشکان متخصص هستند.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در تمامی حوزه‌های بهداشتی از جمله مقابله با ویروس کرونا موفق عمل کرده‌ است.

استاندار مرکزی افزود: اکنون عقب افتادگی‌هایی در برخی برنامه‌ها در استان مرکزی وجود دارد که منجر به زمان‌بر شدن بعضی از طرح‌ها شده که این طرح‌ها تاثیراتی را بر روی زندگی مردم داشته‌اند.

مخلص الائمه گفت: با تلاش و همراهی بخش دولتی و خیران سلامت استان مرکزی موج گسترده‌ای از حرکت در این بخش شکل گرفته و در مدت ۲ سال گذشته به اندازه چندین سال در این حوزه کار انجام شده‌ است.

وی ادامه داد: ۱۶۸ طرح در بخش بهداشت و درمان در ابتدای سال جاری در استان مرکزی فعال بود که بهره‌برداری از ۳۰ طرح از مجموع این طرح‌ها در هفته دولت آغاز شده‌ است.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: امید است بهره برداری از طرح‌های بزرگ سلامت استان در سال جاری آغاز و این طرح‌ها در مدار خدمت‌رسانی به مردم قرار گیرد.

مخلص الائمه افزود: در راستای تامین نیروی انسانی مورد نیاز این طرح‌ها آزمونی برای جذب یک‌هزار نفر نیروی متخصص، پرستار و بخش عمومی برای خدمت رسانی در بخش بهداشت و درمان استان برگزار می‌شود.

وی یاد آور شد: ۴۰۰ پرستار اکنون در استان مرکزی مورد نیاز است و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق شرکت در آزمون، جذب مراکز درمانی شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست گفت: ۱۶۸ طرح فعال تا یک ماه گذشته در بخش بهداشت و درمان این استان وجود داشت که بهره‌برداری از ۳۵ طرح از مجموع این طرح‌ها همزمان با هفته دولت آغاز شده‌ است.

دکتر «علیرضا امانی» افزود: امید است بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ استان مرکزی از جمله بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک امسال آغاز شود و بهره‌برداری از این طرح پشتیبانی خوبی برای سایر شهرستان‌های استان است.

وی اتمام طرح‌های نیمه تمام را از جمله برنامه‌های اولویت دار دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: اجرای طرح تعرفه پرستاری که از دستورات رهبر معظم انقلاب بود و ۱۵ سال باقی مانده بود، اجرای ۲ هزار طرح بهداشتی در کشور، اجرای طرح پزشک خانواده و نظام سلامت از جمله طرح‌هایی است که در دولت سیزدهم انجام شده‌ است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک کمبود نیرو را از جمله مشکلات بخش بهداشت و درمان استان مرکزی عنوان کرد و افزود: مجوز جذب یک‌هزار و ۴۷ نیرو امسال در سه دانشگاه استان اخذ و آزمون جذب این نیروها هفته سوم مهرماه برگزار می‌شود.

۱۶ واحد بیمارستانی استان مرکزی با مدیریت دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و سه بیمارستان خصوصی در اراک و ساوه ارایه خدمت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha