۸۲ هزار نفر از بیت تاریخی امام راحل در خمین بازدید کردند

خمین - ایرنا - مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) در خمین گفت: ۸۲ هزار و ۷۰۰ نفر در نیمه نخست امسال از بیت تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی در این شهرستان بازدید کردند.

حجت الاسلام سید محمدجواد رضوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۷۲۰ گردشگر از کشورهای چین،آلمان، پاکستان، عراق و لبنان در این بازه زمانی از بیت و زادگاه حضرت امام بازدید کردند.

وی اظهار کرد: ۱۵۷ هزار و ۹۲۰ نفر در طی یکسال گذشته از محل تولد و زندگی امام خمینی(ره) در خمین بازدید کردند و در برنامه های اجرایی در این مجموعه حضور داشتند.

حجت الاسلام رضوی گفت: در این مدت کتاب، سی دی و بروشور به منظور شناخت جایگاه، سبک زندگی و دیدگاه‌های حضرت امام(ره) در قالب بسته‌های فرهنگی به بازدیدکنندگان اهدا شده است.

بیت تاریخی امام خمینی(ره) عمارتی چهار هسته‌ای است که چهار حیاط دارد، اما برخلاف معماری خانه‌های سنتی ایرانی، هیچ کدام از حیاط‌ها نقش مرکزی ندارد.

جلو خان‌های این بنا که بخش وسیعی است به صورت فرو رفتگی در کنار مسیر و در جلوی در اصلی قرار دارد و این در ۲ لنگه است و هر لنگه متشکل از چند ردیف تخته قطور طولی است.

بعد از عبور از ورودی، فضایی کاملا سر بسته به نام هشتی وجود دارد که یک هشت ضلعی کامل است و بعد از هشتی، راهروی طویل و کم عرض و تاریکی قرار دارد که مانع ورود ناگهانی به فضای داخل عمارت است.

بیت تاریخی حضرت امام(ره) در خمین در محله سه پل مرکز شهر در ۱۷۵ سال پیش ساخته شده و به شماره ‌ ۱۷۴۶ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha