هشت کشور در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران شرکت می کنند

خمین - ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان محلات با اشاره به برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران از هجدهم تا بیست و یکم مهر جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران در «نیم‌ور» محلات، گفت: هشت کشور از جمله ترکیه، ایتالیا و چین به طور مستقیم در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

محمد جمالعباسی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۲۵ کشور نیز که در ایران نمایندگی دارند به طور غیر مستقیم در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران شرکت می کنند.

وی ادامه داد: ۲۳ سفیر نیز از کشورهایی نظیر پرتغال، آلمان، اسپانیا و ایتالیا در این دوره از نمایشگاه سنگ ایران حضور دارند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان محلات بیان کرد: حدود ۳۷۰ غرفه شامل فرآوری و بهره‌برداری سنگ در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران دایر خواهد شد.

جمالعباسی اظهار کرد: ۵۰۰ معدن‌دار از نقاط مختلف کشور در نمایشگاه امسال حضور دارند.

وی گستره نمایشگاه را ۱۲۰ هزار مترمربع شامل ۱۰۰ هزار مترمربع فضای باز و ۲۰ هزار مترمربع فضای سرپوشیده عنوان کرد.

جمالعباسی گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی بین المللی با حضور استادان خارجی، نشست‌های بین المللی، حضور رایزن‌های کشورهای مختلف و برگزاری میز سنگ کشور از ویژگی‌های پانزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران است.

محلات در جنوب استان مرکزی و ۲۶۲ کیلومتری جنوب باختری تهران، ۵۵ هزار نفر جمعیت دارد و شهرت آن در حوزه تولید سنگ تزئینی، گل و گیاه زینتی و تریکو است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha