افزون بر ۲۰۰ کتابخانه سیار در مناطق مختلف کشور راه اندازی می شود

ایلام - ایرنا - دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از راه اندازی افزون بر ۲۰۰ کتابخانه سیار در مناطق مختلف کشور خبر داد و گفت: بخشی از این کتابخانه ها در استان ایلام مستقر خواهد شد.

"مهدی رمضانی" در حاشیه سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان ایلام، روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از برنامه ها و سیاست های مهم و محوری دولت توجه به زیرساخت ها و دسترسی مردم به کتاب و کتابخوانی و منابع فرهنگی است.

وی با بیان اینکه با حمایت های دولت و تدابیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تلاش هستیم که کتابخانه های سیار به مجموعه کتابخانه های عمومی کشور افزوده شود، تصریح کرد: در این زمینه توسعه و گسترش کتابخانه های سیار در مناطق مختلف کشور از جمله در استان ایلام در دستور کار قرار گرفته است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از برنامه ریزی برای راه اندازی بیش از ۲۰۰ کتابخانه های سیار در مناطق مختلف کشور خبر داد و گفت: قطعا بخشی از این کتابخانه های سیار در استان ایلام با توجه به تردد زوار اربعین و ویژگی های این استان، مستقر خواهد شد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: شایسته است که زیرساخت های حوزه فرهنگی و هنری در استان ایلام از جمله در بحث کتاب و کتابخوانی توسعه پیدا کند.

رمضانی با تاکید بر توسعه خدمات در کتابخانه مرکزی شهر ایلام و بازطراحی این فضای فرهنگی و کتابخانه ای، یادآور شد: توسعه خدمات در قالب کتابخانه های نسل جدید در کشور دنبال می شود و بهترین فضایی که در استان می شود این موضوع را دنبال کرد، کتابخانه مرکزی شهر ایلام است که اقدامات اولیه برای بازطراحی این کتابخانه شروع شده و در سفر دور دوم هیئت دوت به استان مد نظر قرار خواهد گرفت.

وی افزود: تمامی مشکلات و نواقص کتابخانه مرکزی ایلام برطرف می شود و قطعا در آینده ای نزدیک این کتابخانه به یک فضای فرهنگی با نشاط در استان تبدیل خواهد شد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه بر اساس شاخص های موجود، دسترسی به کتابخانه در استان ایلام ۳۳ درصد است، افزود: نزدیک به ۵۷ کتابخانه در سطح استان ایلام فعالیت دارند که امید است با تغییر در روش و موضوع کتابخانه های سیار، میزان دسترسی به کتابخانه در این استان افزایش یابد.

رمضانی بیان کرد: با راه اندازی کتابخانه های سیار بخش زیادی از مشکلات دسترسی مردم به کتابخانه در استان ایلام حل می شود.

وی با اشاره به اینکه ۵۵ میلیون جلد کتاب در کتابخانه های عمومی کشور وجود دارد، افزود: رییس جمهور بر دسترس پذیری به کتاب در سطح جامعه تاکید داشته اند، یکی از مسائل در این حوزه با توجه به افزایش قیمت کتاب، منابع جدید و روزآمد در سطح کتابخانه های عمومی مورد توجه قرار گرفته که برای تحقق این موضوع در سال باید ۱۰۰ میلیارد تومان کتاب برای کتابخانه های عمومی خریداری شود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خاطرنشان کرد: پیشنهاداتی در زمینه خرید کتاب به هیئت دولت مطرح شده و امیدواریم به زودی خبرهای خوشی در قالب بسته پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دولت در این زمینه برای مردم و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی داشته باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha