۲۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۱۴
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85225990
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقاومت فلسطین: پشت اسرا را خالی نمی کنیم

۲۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۱۴
کد خبر: 85225990
مقاومت فلسطین: پشت اسرا را خالی نمی کنیم

تهران-ایرنا- گروه‌های مقاومت فلسطین با صدور فراخوانی خواستار برگزاری تجمع‌ها و راهپیمایی‌هایی در حمایت از مبارزه اسیران در زندان‌های رژیم صهیونیستی و همچنین محکوم کردن اقدامات جنایتکارانه تل‌آویو علیه اسرا شدند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری سما، در بیانیه گروه‌های مقاومت فلسطین در این باره آمده است: ما به اسرای دلیر خود در زندان‌های رژیم اشغالگر درود می‌فرستیم و از استواری، مقاومت و اتحاد آنها در راستای مقابله با اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی و کابینه فاشیستی تندرو آن تمجید می‌کنیم.

گروه‌های مقاومت تاکید کردند: ما از تمامی اقدامات مبارزانه جنبش اسرا حمایت می‌کنیم؛ چرا که این مبارزات نشان دهنده پیام خشم علیه اقدامات اشغالگران علیه آنها و تاییدی بر این مساله است که سیاست‌های آنها اراده محکم اسرا را در هم نخواهد شکست.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: ما از مردم خود در سراسر فلسطین می‌خواهیم که به ندای اسرای شجاع پاسخ دهند و در مراسم توده‌ای تحت عنوان «اتحاد آزادگان-عنوان پیروزی» که عصر فردا (سه شنبه) ساعت ۹ شب (به وقت محلی) در تمامی استان‌ها برگزار می‌شود، شرکت کنند.

در بیانیه گروه‌های مقاومت فلسطین همچنین تاکید شده است: به اسرا اطمینان می‌دهیم که همه ما در یک نبرد علیه اداره زندان‌های رژیم اشغالگر متحد هستیم و اجازه نخواهیم داد این رژیم آنها را منزوی کند. مساله اسرا اولویت اصلی ملت ما و مقاومت آنها خواهد بود و این مقاومت هیچ گاه پشت آنها را خالی نخواهد کرد.

این بیانیه پس از آن صادر شده است که ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اخیرا در دستورالعملی، دیدارهای دوره‌ای زندانیان فلسطینی با خانواده هایشان را محدود کرد، به گونه‌ای که به جای ماهی یک بار باید از این پس هر دو ماه یک بار انجام شود.

این تصمیم شامل نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ اسیر فلسطینی خواهد شد که از میان پنج هزار اسیر فلسطینی، امکان دیدارهای دوره ای با خانواده هایشان را دارند.

از زمان روی کارآمدن کابینه ائتلافی راست افراطی نتانیاهو و وزیران تندرویی چون بن گویر شرایط اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تشدید شده است.

بن گویر که برای مقابله با مبارزه و عملیات شهادت طلبانه روز افزون جوانان فلسطینی در پاسخ به جنایات صهیونیستها راهی جز فشار به اسرای فلسطینی ندارد، پیشتر نیز تهدید کرده بود که شرایط زندان‌ را سخت‌تر خواهد کرد.

ممنوعیت پخت نان در زندان و الزام اسیران فلسطینی به خریداری آن از خارج از زندان با قیمت‌های بالا، لغو آزادی زودهنگام اسیران فلسطینی و اعمال فشار بر اسیران اعتصاب غذا کننده و حالا هم اجازه ملاقات خانواده‌های اسیران هر دوماه یکبار به جای هر ماه، از جمله تصمیمات بن گویر علیه اسرای فلسطینی از زمان به قدرت رسیدن بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha