۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۲۱:۰۴
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85228325
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیروزی اراده اسیران فلسطینی بر دشمن صهیونیستی

۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۲۱:۰۴
کد خبر: 85228325
پیروزی اراده اسیران فلسطینی بر دشمن صهیونیستی

تهران-ایرنا- درپی انصراف کابینه رژیم صهیونیستی از اتخاذ اقدامات محدود کننده علیه اسیران فلسطینی، کمیته عالی ملی جنبش اسرا از پیروزی اسیران و تعلیق تصمیم اعتصاب غذای نامحدود آنها خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری سما، کمیته عالی ملی جنبش اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که اسیران تصمیم خود برای اعتصاب غذای نامحدود در راستای مقابله با تصمیمات جنایتکارانه ایتامار بن گویر وزیر تندرو امنیت ملی رژیم اشغالگر را به تعویق انداختند.

در این بیانیه آمده است: علی‌رغم تعلیق این تصمیم اما اسیران فلسطینی و ملت فلسطین همچنان آماده مقابله با هرگونه تصمیمی علیه اسیران هستند.

این جنبش در ادامه تاکید کرد: اعتصای غذا سلاح همیشگی و شمشیر از نیام درآمده ما برای حفاظت از حجق و حقوقمان است و به رژیم اشغالگر می‌گوییم که اگر به اتخاذ این اقدامات بازگردند ما نیز اعتصاب غذا را در دستور کار قرار خواهیم داد.

طبق اعلام قبلی اسیران فلسطینی قرار بود که آنها از فردا (پنج‌شنبه) یک اعتصاب غذای نامحدود را در اعتراض به دستور بن گویر علیه خود آغاز کنند اما کابینه نتانیاهو از ترس واکنش فلسطینی‌ها با خواسته وزیر تندرو مخالفت کرد.

جلسه امروز (یکشنبه) برای بررسی طرح «ایتمار بن گویر» به منظور افزایش فشارها بر اسیران فلسطینی به درگیری لفظی بن گویر و «هرتزی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی تبدیل شد.

نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این جلسه از ترس واکنش شدید فلسطینی‌ها تصمیم گیری درباره طرح بن گویر را به پس از اعیاد صهیونیست‌ها موکول کرد.

رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی نیز در این جلسه با حمله به وزیر امنیت داخلی این رژیم، گفت: جان اسرائیلی‌ها از طرح تو مهم تر است و این طرح باید پس از اعیاد یهودی بررسی شود.

ایتمار بن گویر در دستورالعملی، خواستار محدود شدن دیدارهای دوره‌ای زندانیان فلسطینی با خانواده هایشان شده بود، به گونه‌ای که به جای ماهی یک بار باید از این پس هر دو ماه یک بار انجام شود.

از زمان روی کارآمدن کابینه ائتلافی راست افراطی نتانیاهو و وزیران تندرویی چون بن گویر شرایط اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تشدید شده است. تصمیمات بن گویر تاکنون چندین بار باعث بروز اختلاف بین وزیران صهیونیست و دستگاه‌های امنیتی شده است.

بن گویر که برای مقابله با مبارزه و عملیات شهادت طلبانه روز افزون جوانان فلسطینی در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها راهی جز فشار به زندانیان فلسطینی ندارد، پیشتر نیز تهدید کرده بود که شرایط زندان‌ را سخت‌تر خواهد کرد.

ممنوعیت پخت نان در زندان و الزام اسیران فلسطینی به خریداری آن از خارج از زندان با قیمت‌های بالا، لغو آزادی زودهنگام اسیران فلسطینی و اعمال فشار بر اسیران اعتصاب غذا کننده از جمله تصمیمات بن گویر علیه اسرای فلسطینی از زمان به قدرت رسیدن بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha