۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۶:۰۱
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85219579
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام حماس: پیامدهای اسیران فلسطینی محصور در دیوارهای زندان نیست

تهران-ایرنا- «زاهر جبارین» مسؤول دفتر شهدا، اسیران و مجروحان جنبش حماس یکشنبه شب گفت که موضوع اسیران هرگز منحصر به دیوارهای زندان نخواهد شد و به کرانه باختری، قدس و درون سرزمین‌های اشغالی منتقل شده و پیامدهای منطقه‌ای به دنبال خواهد شد.

به گزارش ایرنا، الجبارین که با شبکه الجزیره مباشر سخن می گفت، افزود: ملت ما با تمام توان خود همچنان برای حمایت از اسیران‌ آماده قیام هستند و بن گویر به خوبی می‌داند که اسرا یکی از محورهای اتحاد ملت فلسطین است.

وی افزود: تنها حماس نیست که از جنبش اسرا دفاع می‌کند، بلکه همه طیف‌ها ، گروه ها و احاد ملت فلسطین روزانه و به صورت مختلف در پشت اسرا قرار گرفته و از آنان حمایت می‌کنند.

جبارین اظهار کرد: جنبش حماس در بالاترین سطح رهبری حوادث جاری در زندان‌های رژیم صهیونیستی را دنبال می‌کند و ما مستمر آخرین تحولات اسرا را پیگیری می‌کنیم.

وی همچنین گفت که هرگز به اشغالگران صهیونیست اجازه نخواهیم داد که بر اسرای فلسطینی سلطه یابند و همه آزادگان برای حمایت از آنها قیام خواهند کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز یکشنبه شب اذعان کردند که اسیران فلسطینی تأثیر بسزایی بر حوادث جاری در این کشور دارند.

این رسانه‌ها اعلام کردند که اسیران فلسطینی به عنوان "ماشه‌ای" برای شعله‌ور کردن آتش هستند.

براساس گزارش این رسانه‌ها، پس از بیانیه اسیران فلسطینی و اظهارات مقام فلسطینی در غزه، شاهد عقب گرد ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی در میدان و در زندان‌های امنیتی هستیم.

این گزارش پس از آن مطرح می شود که بن گویر به روسای زندان‌ها دستور داد که ملاقات خانواده اسیران فلسطینی اهل کرانه باختری را محدود کنند و این ملاقات به جای هر ماه یک بار، هر دو ماه یک بار باشد.

شبکه تلویزیونی «کان» رژیم صهیونیستی به نقل از دو منبع امنیتی صهیونیستی گزارش داد که شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تاکید کرده که دستور بن گویر درخصوص اسیران فلسطینی نباید اجرا شود.

از زمان روی کارآمدن کابینه ائتلافی راست افراطی نتانیاهو و وزیران تندرو مانند بن گویر شرایط اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی خیلی سخت و تصمیمات او تاکنون چندین بار باعث بروز اختلاف بین وزیران صهیونیست و دستگاه‌های امنیتی شده است.

بن گویر که برای مقابله با مبارزه و عملیات شهادت طلبانه روز افزون جوانان فلسطینی در پاسخ به جنایات صهیونیستها راهی جز فشار به زندانیان فلسطینی ندارد، پیشتر نیز تهدید کرده بود که شرایط زندان‌ را سخت‌تر خواهد کرد.

ممنوعیت پخت نان در زندان و الزام اسیران فلسطینی به خریداری آن از خارج از زندان با قیمت‌های بالا، لغو آزادی زودهنگام اسیران فلسطینی و اعمال فشار بر اسیران اعتصاب غذا کننده از جمله تصمیمات بن گویر علیه اسرای فلسطینی از زمان به قدرت رسیدن بوده است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha