۱۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۱۵
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85222805
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر رییس جمهور به استان‌ها ارزشمند و قابل تقدیر است

سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج گفت: برنامه سفرهای استانی رییس جمهور، کاری ارزشمند و قابل تقدیر و تصمیمی درست است که امیدواریم موجب رفع مشکلات مردم شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: رییس جمهور اخیرا اعلام کرد که برای اطلاع از مطالبات مردم، به تمام شهرها و روستاهای استان‌های مختلف کشور سفر خواهد کرد که تصمیمی بسیار درست است و امیدواریم به تحقق خواسته‌های مردم بینجامد.

وی بر لزوم تلاش دولت برای رفع مشکلات اقتصادی مردم تاکید کرد و افزود: تمام تلاش نظام اسلامی، باید کمک به بهبودی وضعیت معیشت مردم باشد که این مهم در حال انجام است.

امام جمعه سنندج کمک به رفع مشکلات و خواسته‌های مردم به ویژه جوانان را کاری ارزشمند و وظیفه دستگاه های مختلف دانست و از خدمات بهزیستی و کمیته‌امداد در خدمت به خانواده‌های نیازمند تقدیر کرد.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از خطبه ها به بازگشت زائران اربعین از کربلای معلی اشاره کرد و ادامه داد: پذیرایی و خدمت مردم کردستان به زائران، نشان از عشق و ارادت اهل سنت به خانواده پیامبر(ص) دارد.

وی در ادامه به مسئله کسب دانش و سواد و اهمیت آن از دیدگاه پیامبر(ص) پرداخت و گفت: امروز اغلب خانواده‌ها دارای چندین جوان تحصیلکرده هستند که بسیار ارزشمند است و باید برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در کشور با قاطعیت قدم برداشت.

وجود ۶ هزار بیسواد در سنندج

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج سخنران پیش از خطبه‌ها نیز به مناسبت روز جهانی سوادآموزی اظهار کرد: در حال حاضر ۶ هزار نفر از جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال شهرستان سنندج بی سواد هستند.

محمدسعید کنعانی با بیان اینکه نباید نسبت به این افراد بی‌سواد بی تفاوت بود، ادامه داد: همین افراد در بخش‌هایی که مشغول به کار هستند، به دلیل بی سوادی آسیب زا هستند.

وی اضافه کرد: استان کردستان از لحاظ باسوادی جزو استان‌های آخر کشور است و باید برای شناسایی و آموزش افراد بی‌سواد با قاطعیت اقدام کرد.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالاحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دار الاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha